Happy birthday Ray! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu Happy birthday Ray! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

Happy birthday Ray!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

01 Januari 2018 | Indonesië, Sanur

Ik krijg van Ray uitgelegd hoe de scooter werkt. Scooter rijden op zich is niet zo spannend, maar hier in Bali is het super druk, iedereen rijd kriskras door elkaar heen en het spannendste is, ze rijden links!! Ik mag eerst een klein stukje proberen. Ik start de scooter en rij het rustige steegje uit van ons verblijf naar de weg. Oohw.. dit is raar de auto’s komen van een andere kant dan ik gewend ben dus moet extra nadenken, ik sla links af dus ik maak een korte bocht, dat is de makkelijke kant. Dan een keer rechtsaf oe… dat voelt spannend maar het gaat, ik moet steeds in mijn hoofd herhalen links, links, links blijven. Ik keer snel om en rij weer terug…. Het is best spannend maar we gaan het gewoon proberen met z’n tweeën.

Willemijn en ik vertrekken met de scooter, Willemijn weet aardig de weg aangezien ze hier al een tijdje is. Ik moet super goed focussen, probeer de weg die we rijden wel een beetje te onthouden
maar daar is nog geen beginnen aan, ben al blij als ik zie waar iedereen vandaan komt, op tijd rem en ik op de goede weghelft blijf! We eten bij de pizzeria en wandelen daarna door wat straatjes en langs het strand. Daar drinken we wat en komen weer veilig thuis. Al met al dus een lekkere ontspannen dag om eens goed bij te kletsen!


Het is 30 december de verjaardag van Ray. Willemijn en ik zijn nog op zoek geweest naar ballonnen maar die waren hier nergens te vinden. Dan maar iets liefs bij z’n ontbijt, ook dat is hier duidelijk niet gebruikelijk maar Will heeft toch kunnen regelen dat zijn ontbijt speciaal gemaakt wordt!

Ik hoor mens vaak zeggen dat ze het knap vinden/beetje jaloers zijn dat ik zo ongepland kan reizen maar dat het niets voor hun is. Ja dat kan ik, maar ook bij mij gaat dat niet zonder af en toe wat weerstand. Ik kan prima niet verder kijken dan vandaag en ben heel goed in het accepteren van situaties zo als ze zijn en kijk altijd naar de mogelijkheden. Dat zijn fijne vaardigheden voor ongepland reizen, maar soms moet je je wel voorbereiden of dingen plannen zodat je niet voor hele onaangename verassingen komt te staan. En die scheidingslijn hanteren, van zo min mogelijk vast leggen en toch voorbereid zijn, maakt me af en toe nerveus. Zo ben ik nu op zoek naar een verblijf in Darwin en lees me wat in over Australië om te kunnen bepalen vanaf welke plaats ik weer weg wil vliegen. Maar ik raak een beetje verstrikt in het walhalla van internet al die informatie en welke kun je dan vertrouwen?
Plus dat ik zelf niet kan in schatten of ik nou blijer word van een rustig of druk verblijf en of ik dit 1 maand of 6 manden ga leuk vinden! Mmm… ik roep steeds dat ik mijn hart wil volgen maar dat blijkt nog niet altijd eenvoudig….

  • 05 Januari 2018 - 20:47

    Hugo De Graaf:

    Wat ben je toch een stoer wijffie Joyce..., met je scooter avontuur, respect. Ik zou helemaal para worden... ziezo last van links-rechts desoriëntatie en concentratie... In Nederland heb ik hier soms ook al last van, dat ik achter het stuur in mijn hoofd moet herhalen links links... Nee, niets voor mij! Volgende keer moet Willemijn maar ballonnen meenemen naar Bali... Roze en baby blauwe... ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 35399

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: