The rock tour! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu The rock tour! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

The rock tour!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

27 Februari 2018 | Australië, Alice Springs


Het is 5.30 en ik en 2 andere meiden worden opgehaald bij ons hostel. Na lang rijden en verschillende mensen opgehaald en afgezet te hebben komen we aan bij het visiteur centrum van Uluru. Er is een wand met verschillende informatie over de aboriginals en Uluru, ik lees wat maar het is in het engels dus het is me te onduidelijk en te veel moeite om allemaal te lezen. Ik ben laats al wat Aboriginal art winkeltjes in gelopen en verlieft geworden op deze kunst. Ik bekijk alle doeken, wouw wouw wouw wat is dit gaaf… vooral de bloemachtige patronen die trekken mij het meest. Zal ik er toch maar 1 kopen? Ik loop veder en zie dat ze ze ook ter plaatse aan het maken zijn. Leuk! Ik sta een tijdje op haar vingers te kijken… Oké zo doen ze dat dus, misschien kan ik dat ook wel maken. Op zwart doek allemaal veegjes maken in de vorm van bloemblaadjes, kwast niet schoonmaken tussen de verschillende kleuren door en je krijg een mooie mix en overloop. Oohw.. die kleinen stipjes doen ze gewoon met een satéprikker! Ik voel me enthousiast en kan niet wachten tot ik thuis, bij mijn verf, ben om dit zelf te maken! Ik loop veder en staar naar verschillende mooie varianten… ik word hier zo blij, rustig en opgewonden tegelijk van! Als ik naar deze kleuren en patronen kijk kan ik er helemaal in verdwijnen, als een soort trans. Ik bedenk me wat voor één het moet zijn als ik er één koop. De bloem-patronen, zwarte achtergrond, niet te klein want moet er in kunnen verdwijnen en het liefst roze achtig van kleur. Al moet ik zeggen dat ik andere kleuren ook er mooi vind. Maar als ik zo’n duur ding koop wil ik dat het helemaal Joyce is. Ik vind uiteindelijk niet “the one” dus besluit niks te kopen. Maar wat fijn dat ik hier heb mogen rond lopen :)

We vervolgen onze weg met een wandeling langs Ayers Rock Uluru het is een bijzonder gezicht om zo’n grote berg in de middle of nowher te zien. Het is heel erg warm, maar het is te doen. We rijden naar een stukje verder op, waar je de berg goed in zijn geheel kan zien. Daar krijgen we avondeten en bekijken we de zonsondergang. Tijdens de zonsondergang veranderd Uluru door het licht van kleur. Het is een mooi gezicht we makken veel foto’s iedereen wil graag op allerlei manieren met Uluru op de foto. We zijn nu een dag met elkaar op pad en beginnen elkaar een beetje te kennen. We hebben een leuke gezellige groep!
We komen op onze kampeerplaats we krijgen allemaal een swag en een slaapzak. Ik ken het woord swag sinds mijn trip met mijn Australische vrienden. Dus ik niet weet eigenlijk niet hoe je het in Nederland noemt. Het is een soort canvas tent met standaar al een matras er in. Deze zijn bijna meer als een slaapzak, maar swag’s van de jongens in de road trip hadden wel stokken. We gaan met zijn allen in een rondje liggen, kletsen nog wat terwijl we naar een prachtige sterrenhemel kijken. En ik wordt voor de 5e keer in Australië getrakteerd op een vallende ster!!

We worden vroeg gewekt, het is nog donker. We pakken snel alle spullen en rijden naar de plek van de zonsondergang waar we nu de zonsopgang gaan bekijken. Luuk de jonge van het hostel heeft tegen mij gezegd dat hij de ondergang mooier vind. Ik heb meestal de voorkeur voor de opgang dus ben erg benieuwt. De lucht achter Uluru begint langzaam lichter te worden. De lucht is compleet helder, geen wolkje aan de lucht. Normaal zou je zeggen perfect maar met een zonsop- of ondergang kunnen wolken zo bijzonder mooi van kleur worden. Ik sta naast Enrico en eigenlijk zijn we van mening dat de opgang een beetje tegenvalt. Onze gids zet op het juiste moment het nummer ‘the circle of life’ van de lion king aan en dan komt net naast Uluru de zon te voorschijn. Wouw dit uitzicht met deze muziek maakt het moment perfect! We kijken elkaar aan en moeten toegeven dat we te vroeg hebben geoordeeld. Dit was prachtig.

We maken een wandeling door “the vally of the winds” in Kata Tjuta. Het is nog vroeg en dat voelt fijn kwa temperatuur. De groep krijgt 2 opties een lange of een kortere wandeling, ik ga net als de meeste voor de lange wandeling. Ik moet toegeven dat ik geen idee had van het bestaan van deze berg maar hem eigenlijk veel mooier vind dan Uluru. Uluru heef de naam en is bekent maar hier is veel meer te zien. We komen aan het einde van de wandeling en dat is maar goed ook want je voelt dat het al behoorlijk opgewarmd is.
We stappen in de bus om naar onze volgende campingplek te rijden. Onderweg stoppen we voor een foto moment bij een zoutwatermeer en een keer om brandhout te sprokkelen voor het kampvuur van vanavond.

We worden nog vroeger gewekt dan gister. De wandeling van vandaag in “The lost City” is langer dan gister dus is het voor de temperatuur fijn nog eerder te beginnen. De middag brengen we het grootste gedeelte door in de bus terug naar Alice Springs. We stoppen tussendoor voor een ‘camel ride’ wat eigenlijk een dromedaris is en komen einde van de middag aan in ons hostel. Na even lekker rustig aan, een douch te hebben genomen komen we met zijn allen weer bij elkaar om in “The rock bar” te eten. Het is super gezellig en ik merk dat ik helemaal blij en enthousiast ben hier met zijn allen te zijn.
We zijn klaar met eten en gaan de dansvloer op na een lange gezellige avond met veel pret is het tijd om naar bed te gaan. Morgen mogen we weer vliegen!!

  • 27 Februari 2018 - 14:06

    Marysia:

    Hoi,
    Interessante verhalen, misschien een tip, aboriginal art moet je niet kopen bij een visitor center maar bij de aboriginals zelf. Qua prijs scheelt dit enorm, misschien vind je nog wel eens een mooie doek met bloemen bij hen, je vindt ze massaal op grasvelden.
    Groetjes en reis en schrijf verder zoals je bezig bent (mss met minder foutjes, :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 35421

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: