Love sunrise - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu Love sunrise - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

Love sunrise

Blijf op de hoogte en volg Joyce

14 Maart 2018 | Australië, Brisbane

Mijn wekker gaat af, het is 5 uur super vroeg, maar ik wil graag de zonsopgang bekijken. Ohw..shit… ik had mijn spullen gister klaar moeten leggen want dit is niet zo handig, alles in het donker vinden zonder de rest wakker te maken. Ik denk dat ik alles heb en loop zachtjes de kamer uit en smeer een broodje met Nutella. Omdat ik het al licht zie worden loop ik een beetje gehaast de deur uit. Als ik nog maar op tijd ben!
Ik kom aan op het strand, er is niemand. Het waait behoorlijk en is wel een beetje bewolkt dus ben erg benieuwd hoe de zonsopgang gaat zijn, maar ik ben al blij dat het niet regent! Ik leg mijn handdoek neer en eet mijn broodje terwijl ik naar de prachtige zonsopgang kijk. Wat blijf dit toch heerlijk! Ik sta op en loop richting het einde van het strand….Ik voel me zo blij dat ik bijna moet huilen. Wat goed dat ik dit zo gepland heb! Dit doet me echt goed… ik heb de laatste week nog al wat dipjes gehad waar ik een beetje tegen mezelf aan liep maar nu voel ik me weer de gelukkigste vrouw op aarde! Een van de dingen die ik laats op geschreven had in mijn lijstje voor mijn “ideale leven” was, dingen doen. Dat was nogal een vaag begrip, maar daar valt dit dus onder. Er moet een balans zijn tussen luieren of op een terrasje zitten en er op uit zijn. ‘Dingen' blijft ruim maar dat is het ook, het hoeft niet specifiek 1 ding te zijn als ik maar lichamelijk iets aan het doen ben.
Aan het einde van het strand begint het wandelpad door het nationaal park van Noosa langs de kust. Op een enkele hardloper na is het nog steeds lekker rustig. Ik neem de tijd loop rustig op mijn gemakje en maak verschillende foto’s. Na ongeveer 2,5 uur kom ik aan in Noosa en ga ik lekker zitten tekenen in een restaurantje.

Het is vandaag mijn laatste dag in Sunshine Beach en Noosa morgen ochtend ga ik met de bus naar Brisbane. Ik pak met wat andere mensen van het hostel de shuttle bus naar Noosa main beach. Ik loop met 2 Duitse meiden naar een koffie tentje en kletsen gezellig wat. Na de koffie lopen we naar het strand en gaan daar lekker liggen, Mitch en Dragan komen ook aangelopen en komen bij ons liggen. Het begint een beetje te regenen maar we proberen het te negeren. Het is de laatste dagen helaas wat kwakkelend kwa weer. Het blijft warm maar je regenjas mee nemen is wel een aanrader! Als de regen te erg wordt besluiten we van het stand af te gaan. We splitsen op en ik besluit alleen naar 10 Hassings, mijn favo restaurantje waar ik al de hele week kom, te gaan. Na mijn lunch denk ik na over een bedrijfs slogan en teken ik wat.
In het hostel maak ik gebruik van de luxe dat Dragan kookt, dit is ravioli met kaas. Zelf zou ik er groente bij doen maar je hoort mij niet klagen als het voor me gemaakt wordt en hoe simpel het ook is, het smaakt me erg goed! Samen met Fabio, Mitch en Dragan sluit ik de avond af met een drankje in de kroeg.

Na ingecheckt te hebben in mijn hostel loop ik Brisbane in, ik heb gehoord dat Brisbane niet heel bijzonder is maar het Queensland museum en Gallery of modern Art hebben gratis toegang en South bank schijnt ook wel een leuk gebied te zijn, dus ik ga daarnaar opzoek. Ah… daar is het Queensland museum! geen idee wat het is maar dat zie ik vanzelf wel. Ik loop naar binnen het zijn met name allerlei opgezette dieren en of skeletten van dieren die hier in Australië leven of geleefd hebben. Na een rondje te hebben gelopen ga ik veder de stad in. Ik kom bij een aangelegd strand/zwembad, het ziet er wel gezellig uit, ik ben niet echt een zwemmer dus besluit in de buurt een restaurantje op te zoeken voor een ijskoffie.

Ik check uit en ga naar Gallery of modern Art, ik loop alles snel langs maar wordt er niet echt warm van. Ik drink een cappuccino en zie dat mijn witte tekenpapier bijna op is, misschien is het een goed idee dat hier in de stad te zoeken. Ik vraag aan het meisje in de koffie tent waar ik dat zou kunnen vinden. Ze verwijst me naar het winkelcentrum, ik wis helemaal niet dat het winkelcentrum aan de andere kant van de rivier lag! Ik loop langs het water richting de brug en steek over, het winkelcentrum in. Eigenlijk is Brisbane helemaal zo gek nog niet! Ruim winkelgebied, leuke zwem plek en gebied met leuke restaurantjes, ik begrijp niet waarom mensen zo negatief zijn over Brisbane!
Ik vind na een aantal keer vragen een teken blok en moet nu wel een beetje opschieten. Ik wandel met een snelle pas naar mijn hostel waar mijn tas nog ligt, eet mijn avond eten van gister als lunch en loop met een snelle pas weer naar de bus halte.
In de bus zit een bekende van het hostel in Sunshine Beach en we kletsen wat. De bus komt aan in Coolangatta, het ziet er goed uit. Hij stopt en ik mag uitstappen ik pak mijn spullen en zeg gedag. Als ik door het gangpad loop hoor ik ineens een enthousiaste stem, Heey!! Joyce!! ik kijk om en zie….

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 35321

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: