Beautiful nature! - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Joyce Hart - WaarBenJij.nu Beautiful nature! - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

Beautiful nature!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

06 April 2018 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

Als we om 10.50 weer aan komen bij het heli center, vertellen ze ons dat het niet doorgaat en alles voor later vandaag al vol staat. Bianka blijft langer dus kan morgen maar voor mij, Emma, Marie en Lisa houd dit helaas in dat deze tour aan ons voorbij gaat. Terug in het hostel ben ik zo gezellig aan het kletsen dat ik inmiddels in een hangdag mood ben en besluit niet mee te gaan vanmiddag met de wandeling maar mijzelf even terug trek in een koffie tentje voor het schrijven van mijn blog… in middels schijnt de zon en kan ik lekker buiten zitten wat een heerlijke relaxte dag! Ik was daar sinds gister wel aan toe dus dit komt als geroepen.

Het is weer tijd voor afscheid, Bianka, Björn en Emma blijven, helaas voor mij, in Franz Josef en ik ga vandaag met de bus naar Wanaka. We stoppen onderweg voor een wandeling ik loop met Lisa, Marie, Memo en Anneloes. We komen uit op een meer met een prachtig uitzicht op de witte bergtoppen en de weerspiegeling daarvan in het water. Wat een mooie plekken heb je hier toch in Nieuw-Zeeland. We besluiten voor de korte wandeling te gaan en de tijd te hebben om te genieten van dit uitzicht. We maken foto’s van elkaar en met elkaar en na onze “foto shoot” lopen we weer rustig terug naar de bus. We stopen vandaag vaak voor mooie foto momentjes en komen einde van de middag aan.

We komen aan in Qweenstown. Er is veel in Qweestown en omgeving te doen dus we willen onze kostbare tijd zo goed mogelijk besteden aangezien we hier maar 2 nachtjes blijven. Er worden dagtrips aan geboden naar Milford Sound en dat schijnt prachtig te zijn. Marie heeft wat onderzoek gedaan en heeft ook tours gezien waarbij je kan vliegen. We gaan naar het informatie center en vragen wat info over de tours, de weersverwachting van morgen en prijzen. Het meisje achter de toonbank legt ons alles uit. We kunnen met de bus daar een cruise doen en met de bus terug, heen en weer vliegen met een cruise of bus, cruise en terug vliegen. Alleen vliegen is te weer afhankelijk, de bus bus optie is het goedkoopste en de bus vlieg optie klinkt het gaafs maar is ook erg duur omdat je voor de bus en vliegtuig betaald voor het geval het weer vliegen niet toe laat en je met de bus terug moet. Marie staat al te popelen om voor de laatste optie te gaan en Yvonne stemt ook in. Ik twijfel nog een beetje… wil ik echt $400,- extra uitgeven aan een vliegtuig ritje? Oké!! Ik vlieg ook met jullie mee! We betalen en gaan met zijn vieren richting de gondels.
We komen aan en komen tot het volgen de besluit moment… alleen gondel naar boven of doen we ook een luge rit? De luge karretjes zijn kleine bakjes met wielen waarmee je over een baan naar beneden kan racen. Lisa heeft het aanbevolen gekregen van een vriendin maar wil alleen als we als groep gaan. Het lijk mij wel leuk, ik ben gek op racen! Kom op dames! We hebben net enorm veel geld uitgegeven voor een dag trip dan kan die $15,- er ook nog wel vanaf… de Marie en Yvonne stemmen in en daar gaan we… blij en opgewonden als kleine kinderen slapen we in de gondel! Het uitzicht over Qweenstown is prachtig onder weg naar de liftjes van de luge race maken we snel wat foto’s. We kiezen een helm en gaan naar boven. Boven krijgen we een korte uitleg hoe je rijd, remt en stuurt en daar gaan we! Haha dit is leuk! Na 2 ritjes blijven we op het uitkijk platform en zien we hoe het langzaam donker word en hebben we een prachtig uitzicht op alle lichtjes in de stad.

Als we weer beneden zijn is het tijd voor een Fergburger, de bekendste burger van Nieuw-Zeeland. Het is te gek voor woorden wat een rij er kan staan voor een burger!! En welke gek doet dat? Maar ook wij besluiten één van die gekken te zijn en sluiten aan in de mega lange rij…. het moeten wel fantastische burgers zijn. We krijgen een menu van een medewerkster en ze vertelt ons dat de bestel rij, vanaf waar we staan, ongeveer een half uur is en dan nog een half uur voor je burger klaar is. We kletsen en doen om de beurt boodschappen voor morgen en dan zitten we na ruim een uur aan onze burger. Het is een grote burger en ze smaken heel goed, het was het wachten waart. Je zou er voor kunnen kiezen een minder populaire tijd te gaan dan is de rij veel korter maar eigenlijk is het achteraf gezien wel een deel van de beleving, om in zo’n mega rij te staan en je bent extra blij als je je burger eindelijke heb.

We worden vroeg opgehaald met de bus, de bus heeft grote ramen en ook een glazen dak. Het eerste stuk is mooi maar niet anders dan we de laatste dagen al hebben gezien, het is warm in de bus en we hebben alle 3 moeite met wakker blijven, het is wel een heel duur slaapje als je vandaag in de bus slaapt… maar we kunnen er niet meer tegen aan vechten en dommelen, nu het landschap toch nog “gewoon” is, in slaap. Na wat slaap en een koffie stop kunnen we er weer tegen aan.
De natuur begint nu langzaam te veranderen het wordt bergachtiger. Rijden door een mega lange tunnel, gehakt door de bergen en dan wordt het steeds indrukwekkender! Hele stijlen bergen, watervallen en witte bergtoppen in de verten… wauw!! Dit is echt heel mooi… Ik ben al op verschillende hele mooie en groene plekken geweest, maar dit is denk ik wel het indrukwekkendste van allemaal! We komen aan bij de haven van Milford Sound ook hier is het prachtig. Wat ben ik bij dat ik er voor heb gekozen een dag trip hier naar toe te doen! We gaan met de cruise bood hebben prachtig uitzicht op de bergen en watervallen en zien onderweg dolfijnen en zeehonden. We zien vandaag ook al de hele dag vliegtuigjes en helikopters vliegen dus dat is een goede teken voor de terug weg. We komen aan wal en inderdaad we mogen vliegen! Yes! We lopen met de piloot mee naar de luchthaven maken wat foto’s en stappen in. We vliegen door de fjord en over gletsjers terug naar Qweenstown. Wat een geweldige dag!

We rijden vandaag naar Mount Cook. Stopen onderweg voor wat foto’s bij meren met super blauw water en uitzicht op de bergen. We komen aan bij het hostel er is hier bijna niets, een paar gebouwen omgeven door hoge bergen met witte toppen, wat een bijzondere plek om te zijn! We gaan met de bus naar een wandel route. De weersvoorspelling is erg slecht dus we gaan voor de korte wandeling. Al met al hebben we erg geluk met het weer op een paar druppels na blijf het gelukkig droog.

  • 06 April 2018 - 22:02

    Papsie:

    Meissie,

    Ik kan je met Google Maos en streetview prima volgen. Blijf de plaatsen waar je bent vermelden. Dan kan ik een beetje met je meekijken.

    Papsie

  • 07 April 2018 - 20:26

    Sylvana ❤️:

    Ik lees trouw iedere keer je blogs en ik word steeds jaloerser

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 35398

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: