Scooter rijden op bali.. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu Scooter rijden op bali.. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

Scooter rijden op bali..

Blijf op de hoogte en volg Joyce

02 Januari 2018 | Indonesië, Sanur

Vandaag gaan op de scooter naar canggu. Ray en Willemijn op hun scooter en ik met mijn scooter er achter aan. Ik begin inmiddels aardig gewend te raken aan links rijden, maar krijg nu de uitdaging plassen op de weg. Het heeft vannacht behoorlijk geregend en Ray neemt allerlei binnendoor straatjes waarvan de weg niet zo best is, de grote plassen in de straatjes bestaan uit meerdere kuilen en je ziet door het water dus niet wanneer je in zo’n kuil rijd. Er voorzichtig doorheen en het gaat best. Dan de grote weg. De grote weg rijden we aardig hard je moet goed opletten want verkeer haalt je van alle kanten in. Op een gegeven voel ik dat mijn veel te grote helm zowat van mijn hoofd af waait. Het is dat die vast zit onder mijn kin anders was ik hem zo kwijt! De kilometerteller van mijn scooter doet het niet dus ik heb geen idee hoe hard we gaan, maar ik besef me dat dat misschien maar beter is ook. Je kan er maar beter niet teveel over nadenken dat je in je korte broek, veel te grote helm, hard rijd met alleen maar gekken om je heen! Ik volg gewoon het tempo en de weg van Ray, zet mijn verstand uit. Voel me best stoer dat ik hier nu gewoon rij :)

In Canggu zijn duidelijk meer toeristen als in Sanur. Dat valt me gelijk op aan de verhouding blanke ten opzichte van gekleurde mensen. Ik vind het op het eerst gezicht kwa wegen overzichtelijker. We eten een heerlijke lunch in een van de restaurantjes en rijden nog even wat rond om voor Will en Ray naar huizen te kijken en ik zie gelijk wat van de omgeving.

De terug weg is het super druk en staan met auto’s en massa’s scooters in de file. We maneuvreren ons overal door heen, links of rechts van de auto’s, terwijl alle andere dat ook doen, 1 grote chaos. Maar merk ik dat alles went en begin te snappen waarom het zo gaat. Het is eigelijk heel makkelijk, er is geen verkeersregel die je hoeft te onthouden, behalve het rode stoplicht. Voor de rest is het goed kijken, toeteren als je denk dat de ander je misschien niet ziet en bij kruisingen mee gaan met de stroming, als de rest gaat ga jij ook!

Het is oudejaarsavond we hebben een mooie plek in een restaurant aan het strand om te eten met z’n vieren. De knallen hier lijken wel harder dan thuis, maar er zit ook zeker heel mooi vuurwerk bij. Om 12 uur gaat het helemaal los op het strand met vuurwerk, dit duur 5 minuten en dan is het weer zo goed als over! We drinken ons drankje nog op en zijn eigelijk wel erg moe, dus gaan om 1 uur naar huis om te slapen.
Het nieuwe jaar begint heerlijk relaxt en lekker zonnig!

  • 02 Januari 2018 - 17:51

    Sylvana ❤️:

    Stoer ben je zeker lieverd! Als je maar wel goed blijft uitkijken.
    Erg leuk om je verhaaltjes hier te lezen! Zo reizen we toch een beetje met je mee :-)!
    Geniet van alle mooie dingen die je ziet en nog even van Willemijn haar gezelschap.
    Love you! Dikke kus

  • 02 Januari 2018 - 18:55

    Linet:

    Happy new year Joyce!

    Ik volg je verhalen en ik mijn herinnering reis ik achterop je scooter met je mee. Alle plekjes waar je tot nu toe over hebt geschreven, heb ik ook aangedaan.
    Ik kan niet wachten op je volgende avontuur. Je neemt me vast nog mee naar plekken waar ik nog niet ben geweest.
    Liefs

  • 04 Januari 2018 - 12:34

    Joyce 't Hart:

    Wat leuk te lezen meiden, dat jullie met mij mee reizen! :)
    Jij ook een gelukkig nieuw jaar Linet!
    Love, love, love Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 35364

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: