let's play beerpong! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu let's play beerpong! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

let's play beerpong!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

20 Januari 2018 | Australië, Darwin

Er zijn bussen maar die zijn 10 tot 15 min lopen, dat is opzicht niet zo erg maar het probleem is dat ik de weg niet weet. Misschien dan toch maar een taxi? Ik sta nog een beetje op mijn telefoon te kijken, als een jongen en meisje me aanspreken of ik weer hoe je t beste naar het centum van Darwin kom. Ik vertel ze dat ik het ook niet zo goed weet en we besluiten met z’n drieën een taxi te delen.
Ik word afgezet voor mijn hostel, het ziet er nog erg dicht uit. Ik had iets gelezen dat er niet altijd iemand bij de receptie zit, op de deur staat dat ze 9.00 uur open gaan het is nu 6.30. iets verder op zie ik een koffie tentje dus besluit daar mijn tijd te overbruggen. Ik ben de eerste klant maar gedurende de tijd dat ik hier zit, is het een komen en gaan van mensen die binnen komen om even te komen zitten of een take away. Ik hoop dat mijn koffie me een beetje wakker kan houden na die magere twee uurtjes slaap….

Het is negen uur en ik ga naar ’t hostel, de deur is open maar er is niemand bij de receptie. Ik loop een lange smalle gang door en kom uit in de tuin. Er hangt een engelse jongen op de bank, die me verteld dat de check in om 14.00 uur pas is. Ik vraag of er een plek ik waar ik mijn tas dan even kan laten. Ik gooi mijn tas naast de wasmachines er is een buiten keuken met een grote tafel ik ga er aan zitten, vraag de Wifi code en bericht even wat mensen dat ik aangekomen ben. Even later komt er een meisje naar mij toe, die me wel vast de kamers wil laten zien, als we naar voren lopen blijkt de man van het hostel er inmiddels al te zijn. Ik krijg wat uitleg en mag al eerder naar mn kamer. Er licht nog iemand te slapen dus ik doe zachtjes even een korte broek aan en besluit een stukje buiten te gaan wandelen om de buurt te bekijken.

Het is super warm ik loop richtig t water, hier is een stads park aan gelegd, dit ziet er wel mooi uit. Voor de rest is Darwin niet heel bijzonder er zijn wat winkels maar ik word d’r niet heel enthousiast van ik haal wat te eten in de supermarkt en terug in het hostel ga ik na m’n eten even heerlijk op bed liggen. Binnen een paar tellen val ik in slaap

Er word op de deur geklopt, het is Mano, een frans meisje wat als baantje de activiteiten van het hostel verzorgt. Ze vraagt of ik mee wil doen met bierpong, mijn gedachte is nee geen drank spel, dus ik zeg, ik kom zo wel kijken maar waarschijnlijk speel ik niet mee. Eenmaal buiten aan de keukentafel tafel zitten we met groep van 14 mensen. De grote rode bekers en de pingpong ballen worden tevoorschijn gehaald. Ik kijk het eerst even aan, zit nog keurig aan t water. Ik zie dat ze meer spelen om t spelen, er worden totaal geen regels aan vastgebonden, als er een bal raak gegooid word hoeft de tegenpartij geen glas bier te atten(iets wat bij de normale regels wel hoort) ohw zo durf ik ook wel een balletje te gooien! Ik krijg voor de derde keer bier aangeboden en besluit m aan te nemen. Het is een gezellige groep, we proberen elkaars taal te leren, iets wat hilarische momenten op levert als iemand weer niet in staat is het goed uit te spreken! Als we nog met z’n zessen over zijn worden de tapdans schoenen van Isaac tevoorschijn gehaald en krijgen we een klein showtje. Het is inmiddels 3 uur en ik vind het mooi geweest, welterusten allemaal!

Ik word bijtijds wakker voor de tijd dat ik ben gaan slapen, brr wat hebben ze de airco koud staan op de kamer! Wat zou ik vandaag eens gaan doen? Misschien kan ik eens gaan kijken of ik knopen door kan hakken wat ik ga doen….

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 35409

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: