Roadtrip - Reisverslag uit Darwin, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Darwin, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Blijf op de hoogte en volg Joyce

21 Januari 2018 | Australië, Darwin


Ik zit op de bank met mn laptop op schoot, waar was ik gebleven? Ohw..ja Yvonne mailen wat er allemaal inclusief is bij die tour. De engelse jongen die gister op de bank hing hangt er nu ook weer, hij adviseert met de bus naar Alice spring te gaan of nog flexibeler een auto te kopen. Ja misschien is dat toch een idee, ik merk dat bij alles ik namelijk geen idee heb hoe ik er moet komen. Pff.. merk dat ik het toch best lastig vind en begin deze vage situatie zat te worden. ik weet dat ik mijzelf in deze situatie hou als ik mijn beslissingen blijf uitstellen. Gister kreeg ik het aanbod mee op roadtrip te gaan met een groep van 6 Australiërs die hier in het hostel verblijven, zij gaan hierna richting Cairns langs de oostkust naar Melbourne. Maar ik twijfel hoe serieus hij was en of de andere 5 dat een goed idee vinden. Daarbij hebben ze op de planning in februari al in Sydney te zijn, is dat wel fijn voor mij om in hun tempo mee te gaan? Ik kijk naar hoe je een auto kunt kopen… ik krijg t er benauwd van! Wat je moet doen waar je op moet letten en aan t einde weer verkopen, ik vind het nog al een gedoe… zeker met de gedachte dat ik geen verstand heb van auto’s en er grote stukken niks is onderweg, wat nou als je pech krijgt?
Oké, joyce voel even… wat wil jij het liefste? Ik laat mijn weerwar aan gedachte los en probeer te voelen.. wat mij het meeste trekt… met de groep mee! Oké dan moet ik de stouten schoenen aan trekken en vragen of ik echt mee mag. Dat vind ik best een beetje spannend maar dat komt vast goed!

Ik ben een wandeling gaan maken naar “the waterfront” waar een klein strandje is met wat bankjes ik haal een ijskoffie en ga ergens in de schaduw zitten. Ik kijk wat om me heen en zie ineens Isaac, Ben en Cal aan komen lopen. Ze vragen of ik mee ga zwemen. Ik heb geen bikini aan, dus zeg dat ik niet ga zwemmen maar wel mee loop tot mijn knieën in het water. We staan wat te kletsen in t water als ze mij vragen of ik al weet wat mijn plannen zijn. Ik vraag Isaac of zijn uitnodiging serieus was. En als dat zo is wil ik wel mee als de rest dat ook leuk vind, ik kijk de 2 andere aan. Oké, waarom niet? leuk! Ze discuteren even over de ruimte in de auto en dat dat waarschijnlijk wel moet lukken. We bespreken het even met de rest, ik beloof niets zegt Isaac. Even later vraag ik mezelf in gedacht af, of iedereen van de groep d’r wel op zit te wachten iemand mee te nemen op reis met je vrienden?

Ik kom Ruby het meisje van de groep op de gang tegen, ze zegt; we gaan uit, ga je mee? Ja gezellig, ik sluit even mijn laptop af dan kom ik mee! Al wandelend brengt David het onderwerp op, je denk er over met ons mee te gaan? Ja, als Julie dat oké vinden? Ze zijn allemaal heel enthousiast dat ik mee wil en zien t wel zitten, ze vragen zich wel af of ik weet waar ik aan begin met een stel gekken op pad. Maar ik denk dat dat wel goed komt. Ik vind ze allemaal stuk voor stuk leuk! In een onderonsje met Ruby geeft ze aan het wel leuk vind een vrouw in de groep er bij. Wat leuk, ik voel me super welkom en heb d’r heel veel zin in!

  • 21 Januari 2018 - 12:04

    Nel:

    Wat kan je toch leuk schrijven! Ik snap je twijfels en gedachten helemaal! Leuk hoor ik met een groep mee te reizen. Je kunt altijd weer besluiten, om alleen verder te gaan! Topper!!! Heel veel plezier!

  • 21 Januari 2018 - 20:59

    Sandra Sprong:

    Heel goed Joyce! Goed bedenken wat jezelf graag zou willen. Het is jou reis. Maar ik vind het fijn om te horen dat je je aansluit bij een groep. Veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 35325

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: