Hostel life - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu Hostel life - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

Hostel life

Blijf op de hoogte en volg Joyce

20 Maart 2018 | Australië, Byron Bay

Elvira! Dat meen je niet! Wat leuk jou te zien!! Elvira ken ik nog van de tour naar Ayers Rock/Uluru. We hebben helaas veel te weinig tijd om te kletsen. Ze zegt dat ze naar Byron Bay gaat, mijn volgende bestemming maar ik weet niet of ik daar op tijd ben voor zij weer weg is.

Op onderzoek hoe Coolangatta er uit ziet, loop ik richting het strand. Het begint al te schemeren, als ik aan kom bij het strand wordt ik getrakteerd op een geweldige zonsondergang. De lucht en het water kleuren helemaal goud! Het heet hier Gold Coast en ik begrijp nu waarom!
Ik loop met mijn boodschappen de keuken in van het hostel. Whow! Wat een drukte! Hier kan ik niet in koken. Ik ga eerst wel aan mijn nieuwe teken idee werken op het balkon ik heb toch niet zo’n honger. Ik maak een zwart-wit mandala, ik heb namelijk in mijn hoofd die misschien te gebruiken voor de lay-out van mijn nieuwe website. De keuken blijft druk dus ik besluit mijn avond eten maar over te slaan vandaag.

Ik kom aan in Byron Bay, hier ben ik al geweest met mijn Australische vrienden dus ken de weg. Ik doe lekker rustig aan teken wat in een restaurantje, genaamd Byron Fresh cafe en bedenk me dat ik wel zin heb in een feestje vanavond. Volgens mij ben ik dan ik Byron aan het goede adres, eens kijken of ik vanavond wat vrienden kan maken in mijn hostel.

Ik kook een maaltijd in de lekker ruime keuken van dit hostel, het is altijd weer een verrassing wat je aantreft, maar dit is een fijn hostel. Ik ga naast wat meiden aan de grote lange tafel zitten, tegenover mij zit een meisje te eten en op haar telefoon te kijken en de jongen tegen over mij zit ook op zijn telefoon. De 3 meiden naast me zitten met elkaar te kletsen… ik weet dat dit mijn leer momentje is, contact maken. Ik probeer oog contact te krijgen met één van hen maar dat lukt me niet. Mmm…. Dan maar de iets assertievere manier… als de 3 meiden naast me even stil vallen vraag ik de gene het dichts bij me of ze alle 3 uit Engeland komen. Ik hoor dat namelijk al aan hun accent… ze kijkt om en ik krijg het antwoord Wales we komen uit Wales. Ohw ja, ik had beter kunnen vragen of ze uit de UK kwamen aangezien Engeland natuurlijk meer een gedeelte is… maar ik heb contact en we kletsen veder over hun reis, waar ik vandaan kom enzovoorts. De jongen tegen over me, Francis, mengt zich nu ook ik ons gesprek en we komen er achter dat we allemaal vandaag zijn aangekomen. Wij willen een pizza en wat drankjes gaan halen, lopen jullie mee? Ja is een goed idee, dan kan ik ook wat te drinken halen! Als we weer terug bij bij de lange gemeenschappelijke tafel zijn, komt er iemand langst met de mededeling dat we gratis naar binnen kunnen bij Cheeky Monkeys bar en gratis drankje en geeft ons allen een stempel. Oké met zijn alle naar Cheeky Monkeys dus vanavond!

Vandaag heb ik het plan om eens te gaan surfen. Ik vind het nog een beetje lastig waar ik dan het beste kan gaan. Maar heb me bedacht dat als ik het niet doe omdat ik niet weet wat de beste plek is, ik nooit ga! Aan de tafel zit Francis en vraagt wat mijn plan vandaag is. Ik geef antwoord dat ik wil proberen te gaan surfen maar niet zo goed weet waar… hij weet het ook niet maar naast hem zit een Canadeese jongen die het wel weet en hij is ook van plan te gaan dus als ik wil kan ik mee met hem na zijn ontbijt. Dat is fijn dus ik ga nog even zitten.

De canadees en ik lopen naar het stand. Het dragen van je surf-bord is al een work-out op zich! Hij wijst me waar de surflessen bezig zijn en dat ik als beginner daar dus het beste kan oefenen omdat dus de makkelijkste golven zijn.
Ik ga het water in en probeer een golf te pakken maar mijn bord is wel heel glad glibber er al zowat van af als ik er op ga liggen. Ik blijf toch proberen, de surf instructeurs kunnen het niet laten mij een klein beetje opweg te helpen en ik krijg een wax blokje om mijn bord te waxen en ze vertellen mij dat dit bord echt te klein en lastig is voor mij en ik in het vervolg beter een ander bord kan huren. Ik heb een gratis surf-bord van het hostel meegenomen maar misschien kan ik in het vervolg toch maar beter wat geld uitgeven en een makkelijker bord nemen…

Ik ben erg moe dus doe lekker een middagdutje. Ik word wakker en besluit nog even aan het strand te gaan kijken naar de surfers… ik begin weer te merken dat ik veel rustige dagen heb gehad en het weer tijd is voor wat doe dingen… dus snel maar eens wat plannen gaan maken voor mijn laatste 3 weken hier in Australië…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 35439

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: