Free spirit - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu Free spirit - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

Free spirit

Blijf op de hoogte en volg Joyce

03 Juli 2018 | Indonesië, Canggu


Ik kom aan op het strand, ik zie Amit nergens en die ree toch voor mij uit? We hebben net heel slim Facebook gegevens uit gewisseld maar op het strand heb ik geen WiFi. Ik blijf even staan, omdat ik bang ben dat ze mij niet zien als ik ergens ga zitten. Als ik even later achter mij kijk zie ik Etienne en Vince aan komen lopen. Vince contact Amit en we vinden elkaar. We lopen een stukje voor een iets rustiger plekje op het strand en Amit begeleid ons door een meditatie. We kletsen nog even en dat besluiten de mannen te gaan surfen. Ik ben net vanmorgen geweest dus ik besluit lekker terug naar huis te gaan en mijn middag te besteden aan mijn blog te schrijven onder het genot van een ijskoffie bij Cassave.

We hebben een uitnodiging van Amit om ergens in de buurt van Canggu te komen voor ecstatic dance. Ik heb geen idee wat het is en uit zijn uitleg bergrijp ik alleen maar dat het om 11uur s’ochtends begint en het dansen zonder druks en alcohol is. Ik vind dansen wel leuk en heb geen problemen met dansen zonder alcohol dus zeg dat ik kom. Vince en Etienne komen ook. Ik zoek het op, op internet en vind een uitleg. Het is een vrije dans vorm. Er is geen structuur of te volgen stappen je laat je lijden door de muziek. Het heeft wel een paar basis regels… het is op bloten voeten, er wordt niet gesproken, je kan samen of alleen dansen en er is altijd respect voor elkaar. Het klinkt voor mij als een beetje zweverig hippie danssen of zoals wij dat thuis noemen, nadat mijn moeder zo iets had gedaan, ‘bloten voeten dansen’
Ik kom er aan en hoor de muziek al boven. Het is al begonnen, ik ben een beetje laat. Ik vraag de weg en de dame achter de receptie wijst mij de trap. Ik loop omhoog en zie de zaal het is open met uitzicht over zee. Ik zie de jongens achter in staan. Er wordt rustige, beetje spacende muziek gedraaid en eigenlijk bijna iedereen staat met zijn ogen dicht in zijn eigen wereld te danssen. Ik leg mijn spullen op het bankje en loop de zaal in en ga in de buurt van de jongens staan. Ik begin wat voorzichtig te wiebelen, het voelt toch wat gek als je zo uit het niets moet gaan dansen. Ik sluit mijn ogen en beweeg op het ritme van de muziek mee. Ik kom er steeds meer in en wissel af met mijn ogen open of dicht. Als ik me meer verplaats vind ik het wel zo veilig daar bij te kijken voor ik tegen iemand op loop maar met ogen dicht voel je de muziek beter. Na een minuut of 10 heeft Etienne als eerste door dat ik er ook ben, hij zwaait en we gaan weer verder met ieder zijn eigen dans. Na ongeveer een uurtje is het afgelopen en besluiten we met zijn vieren te gaan lunchen bij Crate waar we elkaar ook ontmoet hebben.

Na de lunch rij ik naar huis voor mijn bikini en ontmoet ik de jongens weer op het stand. Ze hebben een mooie lounge plek uitgekozen en ik ga er bij zitten, of beter gezegd hangen. Ik bestel een verse kokosnoot en we kijken naar de surfers die voor ons bezig zijn in het water. Vince zuurt al de hele dag over surfen, dus ik en Etienne gaan met hem mee. Het is heftig en alles behalve geschikt voor ons als beginners, maar ondanks dat lukt het me toch een paar keer om op de plank te staan. Na een klein uurtje besluiten we dat het echt genoeg is en gaan we het water uit. Amit heeft blijkbaar toch ook besloten te gaan surfen want hij is even veder op ook bezig in het water. We gaan aan de kant zitten kijken hoe hij het er van afbrengt, maar hij komt al snel gezellig bij ons zitten.

De wekker gaat, ik merk dat ik best zou willen bijven liggen maar ik heb Etienne en Vince belooft te komen surfen om 8 uur. Ik sta op, doe mijn bikini aan en smeer mij in. Dan krijg ik een bericht dat ze vanwege slechte slaap niet gaan… mmm… dit motiveert niet echt, zou ik wel gaan? Ja, je bent er nu al bijna klaar voor! Dus ik ga naar het strand. Eenmaal daar kijk ik naar het water, de golven zien er best hoog uit en erg hol. Voor ik een surfboard huur maar even vragen. De man adviseert me over 2 uur terug te komen dan is het water wat lager en de golven dus ook. Ik besluit nu ik hier dan toch ben een stand wandeling te maken. Ik vind een mooi plekje om een kwartiertje te mediteren en loop weer terug. Ik heb honger dus besluit naar huis te gaan en met de rest te ontbijten, kans is groot dat ik dan niet op tijd terug ben voor het surfen, dan maar een andere keer.

Na het ontbijt besluiten Willemijn en ik naar de massage te gaan. Jax blijft gezellig bij papa en wij hebben ff een vriendinnen momentje. We rijden naar een adres wat Willemijn via via geadviseerd heeft gekregen. Ze zijn druk en hebben over een half uur tijd. Oké dan gaan we even lekker een koffie doen aan de overkant! Als de koffie op is steken we de straat weer over en hebben we een heerlijke lichaamsmassage van een uur.

Ik verbaas me er over hoe snel zo’n dag voorbij kan vliegen! Het loopt al weer tegen de avond aan en ik krijg een bericht van de mannen of we met zijn allen zullen eten. Leuk! Ik kom met een lijst ideeën… en we besluiten naar de pizzeria te gaan. Als ik aan kom zitten Etienne en Vince er al en hebben ook al wat te drinken bestelt, want er komt een serveerster 3 wijnglazen brengen en vervolgens een fles rode wijn. Mmm… die smaakt goed! Als Amit er ook is bestellen we te eten. Het is een gezellige avond met de meest uiteenlopende onderwerpen, van films, naar religie, naar je favoriete feestmaaltijd en welke super kracht je zou willen hebben, het komt allemaal voorbij! Het einde van de avond nemen we afscheid, Etienne en Vince vliegen mogen naar Singapore waar ze momenteel wonen en Amit gaat naar Ubud, dus dit was onze laatste avond samen.

We gaan vandaag een dagje met z’n vijven naar Sanur, Hetty gaat winkelen en wij doen een wandeling over het strand. Als we aan komen, bij ons favoriete restaurant Lilla, is Hetty er al. We hebben een fijn plekje in de schaduw op loungebanken in het zand. Na de lunch gaan we weer richting huis. Het lijkt of je maar even weg gaat maar al met al ben je toch de hele dag op pad. Voor ons niet zo erg maar voor Jax toch wel een lange dag.

Ik vroeg gister of Will zin en mogelijkheid had voor een wandelling over het strand. Gister moest ik alleen, maar nu gaan we samen voor een heerlijke ochtend wandeling. Al wandelend zijn we gelijk op zoek naar een strandtent die ook geschikt is voor Hetty, maar het is zitzakken (waar ze niet meer uit komt) of erg duur. Onze conclusie is dat Canngu heerlijk is voor ons maar minder geschikt voor mensen die niet meer zo mobiel zijn.

Na het ontbijt verhuizen we weer naar “de buren” om te werken onder het genot van een ijskoffie. Jaja weken… dat doe ik af en toe ook nog als ik daar zin in heb. Vandaag ben ik bezig met de online cursus van Will Be Strong een mooie layout te geven. Ik merk dat ik langzaam beter wordt in het knutselen in InDesign. De cursus is in het engels, dus het is gelijk een training voor mijn engels leesvermogen!
De tweede helft van de middag gaan we met zijn allen naar Mocca om taart te eten om te vieren dat Jax vandaag één maand oud is. Wat gaat dat toch hard!! Je kunt hem bijna zien groeien, zo groot is hij al ten opzichten van dat hij net geboren was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 941
Totaal aantal bezoekers 35455

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: