Love Byron Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu Love Byron Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

Love Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Joyce

25 Maart 2018 | Australië, Sydney


Het is zaterdag avond en er word een BBQ in het hostel georganiseerd. Het is gezellig druk en na het eten en wat drankspelletjes is het weer tijd voor een dansje in de kroeg met zijn allen.

In het kader van ik wil meer doen heb ik op de planning staan om een gratis fiets van het hostel te huren en te vragen of er iets leuks is in de omgeving. Francis vind dit een goed idee dus gaat met me mee. We fietsen naar een ander strand en daar is ook een tea-tree meer. Nooit geweten dat je tea-tree meren heb! Ik ken het alleen als natuurlijke werkzame stof in beauty producten maar nooit over nagedacht wat het precies is en vandaan komt. Na al die mooie stranden met helderblauwe oceaan en meren is dit wel weer iets heel anders. Een bruin meer, bijna rood! Ik weet dat tea-tree een specifieke geur heeft, maar ik moet goed mijn best doen om het te ruiken. Uiteindelijk ruik ik het, blijkbaar zit het in producten veel geconcentreerder.
We nemen een uitgebreide duik in de oceaan en fietsen daarna weer veder terug richting Byron. Onder weg stoppen we voor lunch… een simpel tentje met curry’s maar super lekker. Dat hebben we goed uitgekozen!
Na een middagdutje aan het zwembad, besluit ik met Francis zijn plan mee te gaan naar de vuurtoren voor de zonsondergang. Van de week heb ik ook al de zonsopgang gedaan maar de ondergang schijnt ook goed te zijn. Dit is het meest oostelijke punt van Australië en ligt op een berg dus maakt het een gewilde plek voor de zonsop- en ondergang.

Mijn wekker gaat af… pfff… ik zou nog best ff willen slapen maar we gaan kajakken met dolfijnen! Ik sta op en maak me klaar te gaan. Ik loop met Francis richting het strand waar de trip begint. We gaan met een groep in allemaal 2 persoons kajaks de oceaan op we peddelen een stukje en dan hoor ik al één van de tour guide’s roepen dat ze een dolfijn zien. We peddelen die kant op en ja hoor een dolfijn springt uit het water, iets veder op is ook een mega schildpad. Dit vind ik ook wel bijzonder, nog nooit zo’n grote gezien zijn kop is net zo groot als een mensen hoofd!

Na het kajakken gaan we terug naar het hostel ik besluit met mijn laptop in een koffie tentje te gaan zitten om eens wat plannen te gaan maken.
Ik tel, hoe ik uit kom met de tijd als ik nog naar Nieuw-Zeeland wil, kijk op skascanner.nl voor de ticket prijzen en ik kijk hoe duur het is om een auto te huren voor 2 weken. Mmm… keuzes… ik doe het gewoon als ik hier in Aussie blijf hangen wordt het meer van het zelfde en ik ben toe aan wat nieuws! Ik klik de goedkoopste ticket aan, precies 2 weken. Geboekt! Aaaah!! Nu voelt het toch wel weer ff spannend. Oké, dan blijf ik nog een nachtje langer hier, neem ik woensdag avond de nachtbus naar Sydney en vlieg ik vrijdag naar Nieuw-Zeeland. En dan heb ik na Nieuw-Zeeland nog 4 nachten Sydney, klinkt perfect! De keuze of ik een auto huur hou ik nog even open…

Het is al weer mijn laatste dag in Byron. Ik check uit en maak nog gebruik van een gratis fiets. De vorige keer heeft de dame van het hostel iets vertelt over een klein regenwoud, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Na een stukje fietsen vind ik het, het is een ressort. Dat had ze wel verteld maar of ik hier nou in moest of er langs is me niet helemaal duidelijk. Ik loop naar de receptie en vraag, ik wil graag door het regenwoud wandelen, kan dat? en waar moet ik dan heen? De man pakt een kaart er bij en vertelt me dat ik eigenlijk niet kan verdwalen want het is niet zo groot.
Ik loop het begroeide gebied in er is een pad van houten vlonders gemaakt, logies dat je niet kan verdwalen, dit pad raak je niet zomaar kwijt. Het is niet groots en bijzonder maar het is toch wel leuk even wat anders te doen. Aan het einde van het pad staat een bankje met daarvoor een bord met daar op “meditation point” Als ik hier toch ben laat ik dan maar gebruikmaken van dit moment. Ik ga zitten en lees rustig de tekst…
I am a peacful soul…
My mind is filled with peace…
I radiate peace to the world…
I feel the gentle waves of peace flowing across my mind…
Als ik alles gelezen heb sluit ik mijn ogen en focus me op mijn ademhaling. Na enkele minuten verleg ik mijn focus naar alle geluiden om mij heen… de vogels, de wind door de bomen en in de verte het ruisen van de zee. Dan richt ik mijn aandacht op wat ik voel, de wind lans mijn gezicht, een kribbel op mijn been, de druk waarmee ik op het bankje zit en mijn voeten op de grond staan. Dan richt ik me weer even op mijn ademhaling en open mijn ogen. Het was volgens mij geen lange meditatie maar ik sta volledig relaxt op om veder te gaan aan mij wandeling…. Wat is het hier toch vredig en rustig, het lijkt wel of ik dat nu na die meditatie nog beter zie, voel en hoor dan daarvoor.

Na de wandeling fiets ik terug naar het hostel en de middag breng ik door in Byron Fresh cafe, mijn favoriete plek in Byron Bay. Als ik al mijn spullen klaar heb staan voor vertrek zit ik nog even te tekenen aan de gemeenschappelijke tafel. De wekker van mijn telefoon gaat af, tijd om te gaan! Ik pak mijn tas uit de bagageopslag en kijk nog even om het hoekje of ik Alex zie om gedag te zeggen… nee….. het blijf toch een gek iets, je spreekt mensen een paar dagen en dan ben jij of zei van het een op andere moment weg… Ale andere waar ik mee opgetrokken ben deze dagen zijn al eerder vertrokken dan ik, dus ik loop de deur uit naar het busstation….

Ik loop door Sydney en heb een zware dag vandaag, ik heb de hele nacht in de bus gezeten en ondanks dat ik aardig goed in een bus kan slapen, slaap je toch niet echt diep en goed. Ik ben op zoek naar een leuk koffie tentje met wifi, om te kijken voor vervoer in Nieuw-Zeeland, maar ik kan niet echt wat vinden. Sydney is zo groot en druk. Ik hou meer van de overzichtelijke dorpjes. Ik ga zitten in een koffie tentje zonder gratis wifi het is druk hier en iedereen ziet er op en top verzorgt uit, mannen in pak en dames netjes gekleed en op haken. Ik voel me een beetje under dressed, in mijn yoga broek en trui, maar besluit dat gevoel maar los te laten. Ik moet denken aan een gesprek wat ik met Luuk in Alice Springs had over de mensen in Sydney dat die veel meer op geld en prestatie gericht zijn dan de rest van Australië… en dat is in deze regio goed zichtbaar! Mmm… wat jammer dat ik vergeten ben iets van contactgegevens met hem uit te wisselen, eigenlijk was hij één van de gene waar ik het leukste mee kon kletsen en veel gemeen had…

Ik loop weer veder door de stad, ik heb nog steeds wifi nodig want dat heb ik niet in mijn hostel. Pff.. ik voel me een beetje verloren vandaag, als ik morgen naar huis kon zou ik het doen! Merk dat ik het een beetje zat ben. En eigenlijk als ik er specifiek over nadenk is er niets aan de hand en het zal wel een opstapeling van de grote stad, mijn vermoeidheid en het onbekende wat weer voor de deur staat zijn.
Ik loop een groot winkelcentrum in, uit ervaring weet dat ze daarbinnen vaak gratis wifi hebben en dat klopt. Ik ga aan een tafeltje zitten en zoek de auto huur prijze nog eens op. Ik heb contact gehad met Fabio, hij heeft 2 jaar in Nieuw-Zeeland gewoond en ik heb gevraagd naar tips. Ik heb een heel lijst van plaatsen van hem gekregen en de keuze uit 2 busmaatschappijen. Ik bekijk waar de plaatsen liggen en wat de bus kost. Jeetje wat een prijzen! Een auto in mijn eentje is nog goedkoper! Ik voer de tijden in dat ik op de luchthaven kom… mmm… nu is het ineens €100,- meer. En als ik in de stad de volgende dag de auto huur? Geen auto’s in de stad beschikbaar, wel op de luchthaven. Misschien moet ik dan daar maar naar toe ik klik veder… zie de optie vluchtnummer invoeren staan, zodat het auto bedrijf weet als je vertraging heb, maar ik kom helemaal niet gelijk van uit het vliegtuig dan…*zucht*… ik durf het niet aan te boeken, dit is wel erg ingericht voor vanuit het vliegtuig. Ik zie het daar wel!

Ik kom bij mijn hostel en ik kan inmiddels inchecken. Ik kom op mijn kamer en er zijn 2 meiden, 1 van de filipijnen en een Nederlandse! Ik klets gezellig met ze en we gaan met zijn drieën naar het gratis eten van het hostel, altijd makkelijk als je zelf niet hoeft te koken en ik voel me gelijk een stuk beter het helpt altijd als je afgeleid wordt door een leuk praatje.

Ik check uit, het is 10 uur en ik heb uitgerekend als ik rond 4 uur vanmiddag richting de trein ga ik ruim op tijd ben voor mijn vliegtuig. Nog geen idee wat ik ga doen loop ik de deur uit….

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 35441

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: