aangekomen op Bali! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu aangekomen op Bali! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

aangekomen op Bali!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

29 December 2017 | Indonesië, Sanur

Papa neemt gelukkig gelijk op! Ik kijk nog eens naar mijn beeldscherm en zie dat er een 2e optie mastercard is, ik vink die aan en ja! het balkje veranderd van kleur!! Ik zeg mijn vader snel waar ik voor belde maar dat het nu waarschijnlijk lukt en hang snel op. Ik druk op betaal en hij begint met laden…. Ohw schiet op al die mensen wachten op mij… bevestigt! Yes!! Ik krijg een mail met vlieg nummer en ik mag door!! Wat een opluchting en wat een stress volgende keer toch maar iets beter voorbereiden, maar voor nu loop ik zo blij als een klein kind het vliegtuig in :)

Mijn vlucht verloopt veder soeppel. Ik heb het “voorecht” bij de wc en de nooduitgang te zitten dus heb alle beenruimte en kan opstaan voor het toilet zonder een buurman of vrouw te moeten storen. Maar hebben jullie wel eens op die plek gezeten?
Het is ook de plek waar iedereen staat te staan, om naar de wc te gaan, te strekken, te wiebelen, uitgebreid te kletsen en voor je neus je, in het Nederlands, staan te veroordelen dat jij daar mag zitten terwijl hun zo krap zitten! En dat de hele nacht door terwijl je probeert te slapen. Dus mijn conclusie, dat plekje is niet zo fijn als je in eerste instantie zal denken.

Via een tussenstop op Taiwan kom ik uiteindelijk aan op Bali. Jeetje ik schrik van de hoeveelheid mensen die met naambordjes staan te wachten als ik de luchthaven uit loop. Zo veel heb ik er nog nooit gezien! Na even zoeken vind ik mijn naam en dus de meneer die mij naar het guesthouse brengt. Het guesthouse ziet er aan de buitenkant schattig uit en de kamer is basic en netjes. Willemijn en Ray komen ook naar het guesthouse het is fijn mijn dikke vriendin weer te zien!
Mijn eerste ontmoeting met Ray is een bijzonder gebeuren. Het zal wel een cultuur kloof zijn, maar hij komt niet, zoals ik had verwacht, eerst naar mij toe om kennis te maken maar vind het nodig voor die tijd eerst hun kamer in te vluchten om te gaan douchen. Afijn dan klets ik eerst even bij met Willemijn en daarna maak ik alsnog kennis met de fris en fruitige ruikende man van mijn dingetje! Met zijn drieën gaan we naar het verblijf van Hetty(de moeder van Will) en eten we met zijn alle wat. Na het eten kan ik echt niet meer dus we gaan weer terug om lekker op tijd te gaan slapen.

Ik slaap snel maar word weer wakken van mensen die het terrein van het guesthouse op komen ik vraag me af waarom die mensen zo midden in de nacht thuis komen, ik draai me om en slaap weer verder. Weer wat later word ik wakker van mijn eigen gekrab. Fijn de eerste nacht al een mug op mijn kamer. Ik kijk op mijn telefoon naar de tijd en zie dat het 1.00 uur is. Mmm…die mensen kwamen dus helemaal niet midden in de nacht thuis! Haha ik merk dat ik onrustig ben, lig na te denken hoe de reis nu verder moet, moet nog een vragenlijst voor mijn visum invullen en ik heb nu een enkel ticket naar Australië maar wil niet straks weer het zelfde probleem hebben, dus moet nu al een besluit maken wanneer en van waar, naar waar ik na Australië ga. Het zal wel een combi zijn van te druk geest en zijn in mijn hoofd met een jetlag, maar uiteindelijk lukt het me om 3.00 om weer in slaap te vallen.

Ik slaap lang uit tot 11.00 uur en stuur Willemijn een appje dat ik wakker ben. We hebben een Will&Joy dag afgesproken…. wat zullen we eens gaan doen?

  • 31 December 2017 - 13:01

    Hugo:

    Lieve Joyce,

    Ik heb zojuist je eerste reisverslag gelezen... Dat was wel even wat stress... adem in adem uit. Ondanks dat ik vaak naar de w.c. moet, zou ik daar ook echt niet willen zitten! Weten we dat ook weer... Gelukkig komt uiteindelijk alles weer goed! Fijn om je vriendinnetje weer te zien, en hoop dat het een leuke Will&Joy-dag is geweest.

    Ik wens je (en natuurlijk ook Willemijn, Ray en Hetty) een goede jaarwisseling! Een een spetterend 2018!
    ...en vergeet niet te plannen en/of dingen voor te bereiden, als goede voornemen... haha

    Lieve groet,
    Hugie.

  • 31 December 2017 - 15:52

    Papsie:

    Pfff had niet verwacht dat je je vlucht nog zou halen.
    Maar gelukkig is alles nog eeb beetje op zijn pootjes terecht gekomen.

    En heel veel geluk voor 2018!

    Papa en Annemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 35551

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: