Australia, here I come! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu Australia, here I come! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

Australia, here I come!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

19 Januari 2018 | Australië, Darwin

ik voel me een beetje onrustig, ik werd vannacht ook al een keertje wakker, dat is niets voor mij ik ben een hele goede en makkelijk slaper. Ik vlieg vannacht naar Darwin en ondanks dat ik vliegen super leuk vind word ik er toch een beetje zenuwachtig van. Dit is een combi van de timing, van alles op tijd gedaan hebben en op tijd bij de luchthaven zijn en het onbekende wat er voor de deur staat. Het onbekende wat ik leuk en spannend vind!

Ik heb een mail van Kilroy met een paar Outback tour opties. Ik klik op de eerste link, 10 dagen van Darwin naar Alice Spring(waar de bekende Ayers rock ligt) 1300,- dollar. Jeetje wat een geld! De andere opties zijn nog langer en dus ook duurder. Mmm... ook een vlieg ticket van Alice Spring naar Cairns is niet goedkoop. Nog maar eens goed over nadenken welke route ik nou t liefst wil en het beste kan volgen. Is er nog iemand die tips heeft?

Oké belangrijker is nu een verblijf bij aankomst, ik zoek naar een voordelig hostel in t centrum. Ik bekijk er 3 en besluit voor optie 1 te gaan. Een 6 persoons vrouwen kamer. Tijdens t boeken merk ik dat ik dit super spannend vind. Ik heb nog nooit in een hostel geslapen en in Darwin zelf is er niets anders te doen als uitgaan...Ohw God... waar begin ik aan? Hoe ga ik mijzelf terug kunnen trekken als ik in een druk, lawaaiig, feestend hostel zit met 5 andere op een kamer? Oké, ik herken ze, dit zijn weer mijn twijfel gedachtes! Waarschijnlijk is t super leuk, heb je gelijk 5 vriendinnen dat kan niet anders dan een gezellige bende worden. En mocht t tegenvallen zoek ik gewoon daarna naar een kamer alleen.

Na een relaxte laatste dag op Bali wordt ik weg gebracht door Ray en zijn hele famille. Ik moest er toen we Will en Hetty wegbrachten een beetje aan wennen, maar dat schijnt voor hun heel gebruikelijk te zijn. Het is super lief maar zo inefficiënt! Maandag moesten we speciaal met twee auto’s omdat iedereen mee wou.
Ik merk dat de spanning van vanmorgen weer op komt. Wat een avontuur ga ik aan zeg. Ik drop mijn bagage en we eten nog wat met z’n allen. Ze brengen me weer naar de ingang, ik geef ze een dikke knuffel en loop richting de douanen. Ik voel een kriebel in mijn buik en een grijns op mijn gezicht.. ik word zo blij van vliegen en ik mag weer!! Hehe zo ken ik mij zelf weer :)

Na een prima vlucht kom ik aan op de luchthaven van Darwin. Ik moet opzoek naar vervoer naar t centum. Langleven de gratis wifi overal, ik google informatie over de mogelijke opties en besluit de shuttle service te proberen. Ik loop naar het informatie desk, maar de meneer die er net nog stond is weg. Ik zoek nog in de buurt maar hij nergens meer te bekennen. Wat nu?

  • 19 Januari 2018 - 11:31

    Heiny:

    lieve Joyce.weer een leuk verslag wij vinden het ook spannend.kun je nagaan.liefs oma en opa

  • 19 Januari 2018 - 13:17

    Babette:

    Joyce, heel lang geleden voor de tijd van het internet reisde ik altijd via een Lonely Planet-gids. Daarin staat héél véél informatie over bezienswaardigheden, slaap- en eetadressen, reismogelijkheden met het openbaar vervoer, etc. Ik reisde altijd met het openbaar vervoer en dat was prima en goedkoop (of dat gezien de afstanden in Australië ook mogelijk is weet ik niet....). Ik heb geen idee of deze gidsen nog bestaan en of ze inmiddels niet lekker makkelijk digitaal zijn te raadplegen. Ik zou er zeker eens naar kijken. Dat lost een hoop problemen voor je op en kan je iets makkelijker je reis plannen, ook qua budget.
    Geniet ervan en pas op jezelf!
    Liefs, Babette

  • 19 Januari 2018 - 16:03

    Monique Zweije:

    Hoi Joyce,

    Wat een geweldige avontuur die je aangaat! Ik las op de website dat je de onderneming heb verkocht. Wel jammer hoor want je was en bent heel goed in je werk. Ik wens je een leuke tijd toe in het reizen. Geniet ervan. Groet Monique

  • 21 Januari 2018 - 16:45

    Willem:

    Hoi Joyce
    Leuke verslagen van je avonturen
    in Nederland is het nu wel wat kouder en veel regen
    Geniet van je verblijf in Australia

    Groetjes Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 35464

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: