Fraser Island!! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu Fraser Island!! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

Fraser Island!!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

08 Maart 2018 | Australië, Rainbow Beach

Ik kom aan in mijn kamer in Rainbow beach. Het is een 7 persoons kamer en alle bedden zijn bezet 2 jongens en de rest meiden. Het is meteen gezellig en we blijken allemaal morgen op tour te gaan naar Fraser Island, maar wel in verschillende auto’s.

We vertrekken na een lekker pannenkoeken ontbijt naar de auto’s krijgen wat uitgelegd over de tour en het eten wat in de koelboxen is verdeeld. Ik maak kennes met de mensen in mijn auto, 2 Engels meisjes, 2 meiden uit Noorwegen, en 3 jongens uit Finland, Schotland en België. De Belgische jongen is erg moe en verteld me dat hij erg vermoeit is van als maar engels praten. Maar ik merk dat ik tijdens mijn eerste zinnen bijna moeite heb met Nederlands! Haha ben al zo gewend alles in het engels te doen dat het raar voelt om Nederlandse zinnen te maken.
We mogen allemaal om de beurt een stuk rijden, we hebben 4 drivers en besloten een roulatie systeem op volgorde van oud naar jong te doen, dit betekent dat ik als 2e mag. Het is een groot 4-weel-drive hand geschakeld. Ik stap achter het stuur, dit wordt mijn eerste keer auto rijden sinds ik weg ben van huis, en het is links! Nou hoef ik hier me niet druk te maken over het verkeer want dat is er bijna niet, maar vind met mijn linkerhand schakelen toch best spannend. Ik schuif mijn stoel zo ver als mogelijk naar voren. Ik ben net grootgevoeg voor bij de koppeling te komen. Ik zet de versnelling in zijn 1 en rij voorzichtig weg, we rijden dicht langs het water en ik voel dat je makkelijk glijd hier. Wat bijzonder om hier gewoon op het stand te rijden! Het schakelen met links gaat makkelijker dan gedacht de enige uitdaging is dat het geen super nieuwe auto met een soepele versnellingspook is dus soms zit ik per ongeluk in de verkeerde versnelling maar ook dit went na een tijdje.
We stoppen bij lake McKenzie een prachtig blauw meer met super wit zand en blijven daar een tijdje om te zwemmen. We rijden weer veder over het eiland en komen onderweg een Dingo tegen op het strand dus stoppen even zodat iedereen een foto kan maken vanuit de auto. We komen aan bij onze kamping, de tenten staan al klaar dus het is alleen één uitzoeken en je pullen er in leggen. Oké, tijd voor een cider aan het strand!
We maken met de groep te eten en na het eten sluit ik me aan bij de groep van de “Duitse auto” zo als we die noemen. We rijden met 4 auto’s achter elkaar auto nummer 2 heeft 6 Duitsers en 2 andere nationaliteiten, auto 3 heeft 6 Franse of Frans sprekende Zwitsers en 2 Duitsers dus we noemen het, auto 1, de Duitse auto, de Franse auto en auto 4, ik zit in auto 4 maar vind veel connectie met “de Duitse groep” dit komt denk ik ook omdat ik er 3 al ken van mijn kamer in het hostel, dus trek veel met hun op, mijn eigen groep is goed maar zodra we met alle groepen zijn vallen we een beetje uit elkaar naar andere groepen, ik ben hier zelf heel schuldig in geloof ik!
Na wat kaartspelletjes gaan we de dansvloer op het is eerst leeg maar na een tijdje super vol er wordt fijne met je kont draai muziek gedraaid dus hier kan ik wel wat mee! Na een lange gezellig avond ga ik naar mijn tent.

Ik wordt wakker.. Pfff…. dat waren iets te veel ciders! Ik kan nog wel even blijven liggen want het is nog vroeg. Ik dommel af en toe nog even in en stap dan uit mijn tent. Ontbijt is simpel ik ga voor brood met Nutella en een kiwi. Ik loop naar onze gids; zijn er vandaag nog uitdagende ritjes? Ja, in de morgen is het wat uitdagend en de middag is een makkelijke rit. Oké mooi het is mijn beurt en wil graag een uitdagende rit want mijn vorige was makkelijk strandrit en het lijkt me wel gaaf ook wat uitdaging in het zand te hebben! De blaas politie komt langs en ik heb geen alcohol meer in mijn bloed dus ik mag!
We rijden over het strand en dan horen we via de porto dat er een walvis te zien is. Ik kijk de oceaan over en zie niets. Ik weet van uit mijn trip naar de Azoren dat walvissen na ademgehaald te hebben 20minuten weer onderwater kunnen blijven, dus hoop niet dat hij dat doet want dan heb ik hem gemist. Ohw daar is die!! Hoe cool! Al zachtjes rijdend probeer ik zo veel mogelijk van de walvis te zien. We stoppen even om te kijken, dat is fijn dan hoef ik niet 2 dingen tegelijk te doen. We rijden veder en zien dan ook in de verte dolfijne springen!
We komen aan bij een mooi uitzicht punt, het water is zo helder dat je er goed door heen kan kijken na een tijdje wordt er een haai gespot ik loop naar de kant waar iedereen staat en zie hem uiteindelijk ook, ik besluit, net als bij de walvis, geen foto te maken want je ziet alleen een donkere stip in het water dat ga je nooit goed zien op een foto. We blijven lang rond hangen want er worden steeds meer haaien ge spot, ik ben gaan zitten op een steen en hier zie je de haaien heel goed dus pak mijn camera zoem in en maak verschillende foto’s in de hop dat er een goede bij zit, ik denk het wel! De gids zegt dat hij nooit zo veel grote haaien had gespot als vandaag, wat een geluk hebben we! Ook al met de walvis want het is helemaal niet het seizoen voor walvissen.

We zien de Champange pools en een riviertje waar het water zo schoon is dat je het kan drinken! Daar hebben we grote banden om van boven naar beneden te tuben. Veronica heeft een 2 persoon band te pakken dus ik ga met haar in de band. We drijven langzaam naar beneden als we beneden aan komen, staat Florian ook met een grote band en vraag me mee dus ik ga nog een tweede keer. Als we beneden aan komen hangen we nog met zijn allen in het water tot we weer veder gaan naar het scheepswrak wat hier aan de kust ligt. Er wordt een grote groepsfoto gemaakt en gaan naar de kamping. We spellen wat volleybal, eten per groep en dan is het weer tijd voor een hoop drankjes.

We bezoeken vandaag als laatste nog Lake Wabby een meer met visjes die je huidschilfertjes eten. In Nederland heb ik wel eens met mijn voeten in zo’n bak gezeten maar het is wel bijzonder dat je ze hier in de natuur heb!

We komen middags weer aan in het hostel in Rainbow Beach. Ik drop mijn spullen in mijn kamer. Ik kom Isabelle tegen één van de meiden waarmee ik laats heb gesurft! Ze gaat morgen ook weer naar Noosa dus ik kan met haar mee rijden. Ik regel gouw een hostel, in het hostel in Noosa zijn de 6 persoons kamers vol dus ik besluit naar Sunchine beach te gaan, dit licht tegen Noosa aan. Ik zie wat mensen van de trip in het zwembad met een volleybal dus ik trek gouw mijn bikin aan en doe met hen mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 592
Totaal aantal bezoekers 35470

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: