Such amazing people! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Joyce Hart - WaarBenJij.nu Such amazing people! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

Such amazing people!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

03 April 2018 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

We komen dicht bij, het is niet mogelijk dat niemand ons nu ziet. Ik denk dat hij ons bang probeert te maken. We staan naast de bus en hij staat stil maar de buschauffeur opent de deur niet. Even ben ik bang dat hij dit meent maar dan gaat de deur open Drew gaat voor en zegt sorry, maar hij krijg een uitbrander van de buschauffeur, Nee geen sorry daar meen je niets van! Je bent al 3 dagen te laat! We stappen gouw in en ik durf niets meer te zeggen en ga gouw naar mijn plek. Door de microfoon gaat de buschauffeur nog even veder dat we heel gelukkig moeten zijn dat hij heeft gewacht en dat we iedereen laten wachten. Hij is echt boos en dat bevalt me niets. Ik besef me dat het terecht is, normaal zit ik zo niet in elkaar, het was echt per ongeluk… ik zal straks, als hij bedaard is, nogmaals mijn excuses maken.

We komen aan in Picton en dit is de plek waar ik overnacht maar de meeste van de bus gaan hier over met de boot naar het noorde van Nieuw-Zeeland. Zo ook mijn vrienden groepje, het was maar 24 uur, veel te kort, maar gelijkertijd voelt het of ik al dagen bij hun was, zo veel lol. It was a AMAZING 24 hours!!

Ik heb een rustige ochtend gehad en vandaag gaan we met de bus naar nationaal park Abel Tasman. Het voelt een beetje of ik weer opnieuw moet beginnen met vrienden maken en het blijft toch een lastig ding elke keer leuke mensen te missen. Ik had al gehoord dat in de Stray bussen (de organisatie waar ik mee reis) veel nederlanders zitten en vandaag merk ik het ook. Meer als Duitsers en dat is bijna onmogelijk in de backpackers hostels, Germans are everywhere!

Ik wordt samen met 3 anderen opgehaald voor een kajak tour. Ik ga me Petra een Zwitsers meisje in een kajak we peddelen een stuk zien zeeleeuwen onderweg en komen aan op een strandje we krijgen een heerlijke lunch met chocolade bananen brood! Mmm!! Vanaf hier wandelen we terug over de Abel Tasman coast track één van de populairste wandelroutes in Nieuw-Zeeland.

We worden ergens gedropt om een wandeling te maken en ik loop gezellig met Amanda en Craig. Het is echt een mooie kust wandeling, het grappige vind ik dat ik gister een van de populairste wandelingen heb gedaan en het was mooi maar bijzonder als je zou denken omdat het zo populaire is. Deze vind ik persoonlijk veel mooier en ik blijf foto maken elk punt denk ik weer ohw.. dit is mooi!!
We komen aan in Westport en hebben vanavond een groep BBQ, iedereen heeft een takje en we dekken een grote tafel. Het is perfect, we passen precies met zijn eenentwintigen aan deze tafel! Het eten is klaar en we zijn uitgehongerd, we vallen aan en zijn er stil van. Het is leuk een groep activiteit te hebben, gezellig te kletsen en elkaar beter te leren kennen. Na een erg gezellige en geslaagde avond kruip ik in bed.

Ik lig met Bjorn, Laura, Emma en Bianka op een kamer we hebben enorme lol! Het ene grappige verhaal na het andere, dubbelzinnige grapjes en blunder verhalen… lagend en met een smile op mijn gezicht val ik in slaap, dit is echt het leuke aan reizen en nieuwe mensen ontmoeten, ik had dit voor geen goud willen missen!

We staan op tijd op, veel van ons hebben zich ingeschreven voor de “Heli hike” dit is een vlucht met de helikopter naar de gletsjer en wandeling op de gletsjer. Ik heb er zin in en vind dit echt een speciale tour, maar het is een weer afhankelijke tour en de voorspellingen waren niet goed. Ik loop door de gang naar de toiletten en kom Marie tegen. Het regent, zegt ze treurig. Ohw nee! Ik kleed me aan en ga met Bianka en Emma naar het heli center, waar we al bang voor waren, het is geannuleerd. Er is gelukkig plek in de trip ietsje later. Het meisje achter de toonbank boekt ons in voor 10.55uur. Oké, dan hebben we nog een klein kansje…. nu maar hopen dat het opklaart….

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 35581

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: