Nieuwe plannen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu Nieuwe plannen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

Nieuwe plannen

Blijf op de hoogte en volg Joyce

12 April 2018 | Australië, Sydney


Het is vanmorgen een mooie dag zonder wolken, we stoppen op het zelfde uitkijkpunt als gister alleen nu kunnen we ook de toppen van de bergen zien, die waren gister verstopt in de wolken. We stoppen bij een meer met een klein kerkje gebouwd van stenen hier uit de natuur. Ik loop naar binnen het een kleine ruimte, klassiek ingericht zoals we van bijna alle kerken kennen, met aan beide kanten houten bankjes, een pad door het midden en een altaar vooraan. Maar het bijzondere is het uitzicht! Achter het altaar is een groot raam waardoor je vanuit de kerk uit kijkt op het prachtige meer… ik wil er graag een foto van maken maar zie overal grote borden hangen met verboden te fotograferen. Mijn buurvrouw heeft hier maling aan en maakt met haar iPad een foto… verwonderd en een beetje geërgerd kijk ik toe hoe ze een foto maakt en volgens mij staat het, niet foto’s maken teken, levensgroot op haar foto… ik begrijp niet dat mensen zo on-respectvol kunnen zijn. Als de pastor om het hoekje kijkt, klap ze gouw haar iPad dicht en loopt ze weg. Ik blijf even in het gangpad staan en geniet van deze plek, ondanks dat het vol met in en uit lopende toeristen is, voel ik de rust en de vrede van dit mooie kerkje.

We rijden richting Christchurch, mijn eindbestemming van de tour. Ik kijk uit het raam en de zon schijnt in mijn gezicht. Ik gedachten kijk ik nog even terug op mijn Nieuw-Zeeland trip… wat een leuke momenten en mooie natuur heb ik toch gezien! Mijn favoriete dag was in Franz josef, wat best ironisch is omdat dat ook de ochtend was, dat de trip die ik het liefste had gedaan van alles, niet door ging… maar die dag heb ik zo gelachen met Bianca en de rest en ook even relaxt de tijd voor mijzelf gehad in mijn drukke reisschema. Dan blijkt maar weer dat alles met een rede gebeurt :) De mooiste natuur was in Milford Sound, ik vraag me af of dat ooit nog te overtreffen valt, zo indrukwekkend was het! En mijn eerste anderhalve dag met Drew heb ik ook zo veel lol gehad! Ik ben heel blij dat ik de keuze heb gemaakt naar NZ te gaan en voor deze situatie was ook de Stray bus de perfecte optie! Als ik alles van te voren wist, had ik alleen langer de tijd genomen voor NZ want het was een beetje te strak en vol. Maar misschien is het wel goed zo, want nu heb ik nu ook wel weer zin in een paar nachten op 1 plek in Sydney.

Mijn wekker gaat om 2.45uur erg voeg maar ik ben blij want ik mag weer vliegen! In het vliegtuig moet je een formulier in vullen of je eten, geld of outdoor spullen bij je heb. Ik herinner me dat ik dit een jaar gelede heel eng vond om in te vullen en blij was als je overal nee kon invullen. De heen weg naar NZ had ik voor het eerst ja’s aan gekruist en weet inmiddels dat dat niet zo erg is, in het ergste geval gooien ze iets weg als het niet mee het land in mag! Ik vul de lijst in, ik heb verschillend eten, wandelschoenen, schelpen… ohw schelpen! Daar had ik niet meer over nagedacht…. Die willen ze zeker zien, ik hoop dat ik ze mag houden en ik realiseer me dat ik ze op de meest verre plek in mijn backpack heb gestopt… lekker handig!
Aangekomen in Australië mag ik alles houden. Ik ga met de trein en de ferry naar Manly beach waar ik mijn hostel heb geboekt. Kwa reizen is dit misschien niet de handigste locatie maar heb het aanbevolen gekregen en wou niet in het drukke centrum van Sydney verblijven. Ik stap de ferry uit en denk dat dit een goed besluit is geweest het ziet er gezellig uit met veel restaurantjes en niet zo druk als het centrum.

Ik ga zitten in een restaurantje voor lunch en kijk wat ik wil doen met mijn tijd in Bali maar vooral waar ik tussen door naar toe ga… ik weet dat je 1 of 2 maanden visums kunt aanvragen. Ik denk er aan eerst een maand Indonesië, dan het land uit te gaan en dan nog 2 maanden. De opties die ik nu in gedachten heb is een paar dagen Singapore of paar weken Vietnam. Hoe lang zou je nodig hebben voor Vietnam? Ik denk minimaal 3 weken. Ik zoek naar de High-lights en wat mij aanspreekt om aan de hand daar van een schattig te maken. Ik tel hoe ik uit kom als ik 3 weken weg ga… oe… dat is wel een risico, als de baby 2 weken eerder komt ben ik niet op tijd terug. Mmm misschien maar even met Willemijn overleggen wat handig is…

Ik sta een beetje bijtijds op want ik wil vandaag naar de Blue mountains en dat is vanaf mijn hostel nog een hele trip met het openbaar vervoer. Ik kom aan met de ferry in het centrum van de stad en moet vanaf hier de trein hebben naar centraal… ohw de ingang van het station is dicht… dan maar even vragen. “Ja, mevrouw u moet de bus nemen naar centraal, volg de gele bordjes en dan vind u vanzelf de bus” En ja, zo als de meneer op het station zei, vind ik het gemakkelijk. Ik begin hier toch steeds beter in te worden!
Na een lange trein rit kom ik aan in Katoomba, vanaf hier kan ik denk ik wel lopen. Jeetje wat is het hier druk bij het informatie centrum! Ik loop naar de reling en zie dat dit al het punt is waar de “Three sisters” al kunt zien. Ik vraag na wat voor wandeling ik het beste kan doen, als ik ongeveer 3 uur wil wandelen. De meneer van het informatie centrum wijst een route aan door het dal en bovenlangs terug. Na de kaart goed bekeken te hebben ga ik op pad. Ik loop de “Giant stairway” naar beneden… en geloof me er is een goede rede dat deze zo heet! Ik heb tegenliggers die de trap beklimmen maar ik ben blij dat ik naar beneden ga. Er lijkt geen einde aan deze trap te komen zeg! Ik begin mij langzaam zorgen te maken over de terugweg, ook ik zal ergens weer omhoog moeten klimmen.

In het dal is het gelukkig een stuk rustiger dan boven en ik wandel fijn in de schaduw, wel besef ik me dat je boven waarschijnlijk veel mooier het uitzicht ziet dan hier beneden. Ik hoor het geluid van de waterval al en even later zie ik hem ook. Mmm wat jammer dat al die mensen er voor staan dat maakt de foto toch altijd minder mooi… ik merk inmiddels dat ik langzaam omhoog ga en steeds meer trappen op moet. Als ik na een paar uur wandelen weer boven kom ben ik blij dat ik de route deze kant op heb genomen en niet andersom dit waren ook veel trappen maar wat verspreider dan die enorme trap aan het begin! De route bovenlangs is erg mooi en loopt heel gemakkelijk, toch ben ik blij dat ik ook beneden heb gelopen het was daar lekker vredig en rustig.
Ik loop terug naar de trein de heenweg zag ik allemaal gezellige terrasjes om koffie te drinken maar nu is helaas bijna alles dicht.. ik vind een restaurantje/chocolade winkeltje en besluit een koffie to go te halen. Ik hoor gezellige muziek vanaf een terras en ik ga in de buurt op een trappetje zitten… pff… ik voel mijn voetjes wel zeg!

Morgen vlieg ik naar Bali naar mijn vriendinnetje Willemijn, maar ik heb nog steeds geen ticket geboekt om het land weer uit te gaan. Ik merk dat ik een beetje vast zit in mijn keuze maken, omdat Singapore te kort is en Vietnam te lang… oké laat ik het anders redeneren…. Ik wil weg van 9 tot ongeveer 23 mei dat is 2 weken, wat is leuk om 2 weken te doen? Misschien kan ik gewoon alleen noord Vietnam doen…
Ik loop richting mijn hostel en loop langs een etalage met een grote wereld kaart. Ik blijf staan en kijk naar de landen. Wat ligt er allemaal rond Indonesië wat mij aanspreekt? Geen Thailand, dat doet iedereen al… Laos en Cambodja ben ik als geweest… mmm het Angkor Wat heb ik toen niet gedaan…. maar dan is 2 weken weer te lang… Maleisië? Mijn gevoel blijft neutraal… Filipijnen! Ja! dat klinkt goed! Straks maar eens even kijken op internet naar een ticket en wat daar eigenlijk te doen is. Wat een goed idee!

Ik check uit bij mijn hostel, ik heb nog rustig de tijd want mijn vlucht gaat pas einde van de middag. Ik ga in de tuin zitten en doe mijn boekhouding. Als ik nu vast ga kan ik nog ergens rustig op een terrasje koffie drinken. Ik loop met een smile op mijn gezicht en zing een liedje in mijn hoofd… ik mag weer vliegen en zie mijn vriendinnetje vanavond weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 659
Totaal aantal bezoekers 35573

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: