Where is Ruby? - Reisverslag uit Borroloola, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu Where is Ruby? - Reisverslag uit Borroloola, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

Where is Ruby?

Blijf op de hoogte en volg Joyce

25 Januari 2018 | Australië, Borroloola

Het is vroeg, ik stap zo zachtjes mogelijk uit bed, ik wil de rest van mijn kamer niet wakker maken. Met alleen maar het licht van mijn telefoon kleed ik me aan, haal ik mijn bed af en zorg ik dat in al mijn spullen heb. Gelukkig heb ik gister alles al zo veel mogelijk in gepakt.
Ik heb berichtjes van Willemijn, het maakt me verdrietig, nu ze zwanger zonder Ray en mij in Nederland is. Het voelt alsof ik haar in de steek laat. Ik weet dat dit niet zo is en dat het allemaal wel goed komt en dat er heel veel andere mensen zijn, die gek op haar zijn en er voor haar willen zijn. Maar ik weet ook dat ze mijn steun goed had kunnen gebruiken op dit moment.

De auto’s zijn volgeladen met alle spullen. Ik mag als nieuweling, heel lief, het beste plekje voorin de auto. Daar gaan we dan, een nieuw avontuur! Het leuke is dat ik echt geen idee heb waar ik aan begin. Toe ik vroeg of ik mee mocht wast ik me nog niet eens bewust van dat we gingen kamperen, hoe ze reizen, wat het reisschema is (behalve dat we de oost-kust gaan doen) en ik ken deze mensen net 2 dagen! Maar dit alles beangstigt me helemaal niets. Ik merk tijdens t rijden zelfs dat ik super relaxt ben, onder deze omstandigheden. Ik heb een groep en ik kan gewoon zonder na te denken mee met hun flow. Ik ben erg goed in flexibel aan passen en ik maak nergens een probleem van, kamperen, slechte douch, simpel eten schrikt me allemaal totaal niet af.

Het is veel auto rijden we gaan van Darwin naar Daly waters. Onderweg krijg ik te horen wat Australische muziek is. Ik ken er drie, die horen wij in Nederland ook en we zien walibi's! We stoppen bij een hot spring om wat te zwemen, alleen helaas blijkt die dicht te zijn vanwege dat het te nat is. Dan maar een ijsje voor wat verkoeling, want het is echt heel warm.
We komen aan in Daly waters. Dit dorp bestaat uit enkel een kroegen een drassig kampeer terrein. De kroeg is bijzonder. In de loop der jaren heeft iedereen van alles aan de muur gehangen, shirts, ondergoed, slippers, geld, nummerplaten enzovoorts er is geen leeg plekje meer aan de muur! Ook wij besluiten een shirt te beschrijven en op te hangen.
We zetten de tenten op. Ieder heeft een eigen tent, Ruby gaat bij Louis in de tent zodat ik in die van haar kan, ze laat zien hoe ik hem op moet zetten. Het is een simpele kleine tent dus de volgende keer lukt het me wel alleen. Ik krijg de slaapzak van David en een kussen van Isaac, zo ben ik helemaal voorzien. Dank jullie wel!
We eten in de kroeg, spelen pool, Ruby heeft een scouting knoppen book waar veel van ons druk mee zijn en Isaac laat me zien op de kaart waar we zijn en waar we heen gaan. Ik vraag hoe lang we per plek blijven, bijna overal 1 nacht en op 3 plekken 2 nachten. Mmm… dit is de eerste twijfel, of ik dit niet wat gehaast door t land gaan vind, maar ik zal het wel afwachten hoe ik het ervaar. Wat fijn is aan dit tempo dat we, als ik het me goed herinner, 14 februari in Melbourne zijn. En ik dan vanaf daar nog tijd heb om naar Uluru te gaan en dan richting Sydney vlieg. Of een plaats in de buurt van Sydney die ik op de roadtrip t fijns vind. Ha, niet gek! Ik heb best een duidelijke route inmiddels :)

We zijn voeg wakker en pakken onze tenten in, in de regen. Mijn vader zou voeger sacherijnig hebben gemopperd met dit weer tijdens het kamperen. Maar hier hebben ze ’t schijnbaar al geaccepteerd. Aangezien alles van binnen en buiten al nat was en nu nog natter is. Het is een regenachtige dag en er we rijden op een lange weg en zien alleen maar het zelfde uitzicht. We rijden naar “the lost village” een plek met veel grote rotsen we lopen een rondje er om en tussen door. Maken onderweg veel foto’s. Ben en David lopen voorop die kan ik al niet meer zien, , Isaac stopt halverwege om te filmen met zijn droon en Cal, Louis en Ruby lopen voor mij, ik twijfel even of ik op Isaac wacht maat besluit door te lopen met de rest. Ik haal Ruby in terwijl ze wat foto’s staat te maken. Als ik samen met Cal en Louis weer bij de auto’s kom zijn David en Ben daar al. We wacht op de rest. Ik denk dat Ruby op Isaac heeft gewacht omdat ze niet snel achter mij volgt. Maar dan komt Isaac aan gelopen…zonder Ruby? Waar is Ruby dan? Zou ze een beetje om gelopen zijn? Na 10 min besluit Cal terug te lopen… even later zie ik dat Cal weer terug bij het bruggetje is iets verder op van de auto’s, maar hij gaat weer terug… in de veronderstelling dat hij zo terug komt met Ruby zeg ik, dit is een mooie cliffhanger voor mijn blog zeg! Ruby was even kwijt!
Het duurt nu wel wat lang, David en Louis gaan met de portofoon op zoek. Normaal worden deze gebruik om tussen de auto’s te communiceren maar nu is het ook wel handig. Het duurt lang en in ieder zijn hoofd gaat de gedachten wat er aan de hand zal zijn. Cal komt terug en neemt ook een porto mee om verder te zoeken. Als David en Louis terug komen zonder resultaat, gaan Ben en Isaac. Louis, David en ik blijven in de auto. Ik vraag me af hoe verschrikkelijk het is als je alleen verdwaald ergens rond loopt zonder bereik… dat moet heel eng zijn. Ik hoor de zoekende roepen, waarom hoort zij het dan niet? Is ze nog wel bij bewust zijn? Iedereen komt terug bij de auto’s en we besluiten met de snelste auto, die van Isaac, naar het dichtbij zijnste dorp te rijden om hulp van de politie in te schakelen. In Louis’s auto passen 3 mensen dus we besluiten dat er 2 achter blijven voor het geval Ruby terug komt dan past ze er nog in. We springen met z’n vieren in de auto, we zijn haar nu al ruim twee uur kwijt, Ben rijt met volle gefocust, je kan de adrenaline van hem aflezen, hij zit rechts op met twee handen aan t stuur maar rijt hart. Hij heeft 1 doel zo snel mogelijk in een dorp komen! Je kan de spanning en adrenaline in de auto voelen.. Iedereen is ongerust. Wat als het straks donker wordt? En wat is er gebeurt? Alle scenario’s gaan door je hoofd…..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 35463

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: