Doei Landrover - Reisverslag uit Townsville, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu Doei Landrover - Reisverslag uit Townsville, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

Doei Landrover

Blijf op de hoogte en volg Joyce

02 Februari 2018 | Australië, Townsville

We brengen de dag door in Cairns, de groep is inmiddels uitgegroeid tot 9 personen, want Disha de vriendin van David is ook aangekomen in Cairns. Dit betekent wel dat ik een eigen tent en luchtbed moet kopen. Maar dat is geen probleem, ik zoek de goedkoopste optie die ik kan vinden, een koepel voor 3 personen, dit is misschien wel wat groot… maar ja waarom zou ik meer dan t dubbelen betalen voor een kleinere tent? Ik gebruik dat ding maar 3 weken dus het is belangrijk dat die goedkoop is en waterdicht. Na een geslaagde shop actie gaan we naar t zwembad in het midden van de stad.

Terug op de camping, ontstaan er een hele verhuizing. Uit eindelijk hebben we prachtige creative combi’s gemaakt. Ruby en ik in Louis tent, Louis en Jeremy in mijn tent en Isaac slaapt in zijn hangmat met een zeil er boven.
We liggen allemaal heerlijk te slapen, hoor ik ineens een klap. Ik schrik me kapot! Zo te horen is Isaac’s hangmat, met hem er in, gevallen. Maar dan hoor ik fuck! De hele boom is op mij gevallen! Wat? De hele boom? Gaat t wel? Hij zegt ja maar ik hoor nog meer gevloek. Ik spring uit m’n tent en probeer de takken van de boom op te tillen. Dan komt Isaac er onder vandaan, hij heeft zich niet bezeerd. Maar dit is wel heftig wakker worden! Ik ga weer terug in de tent en Isaac verplaatst zich naar zijn auto.

Louis wil zijn auto laten na kijken dus we besluiten nog een dag in Cairns door te brengen en vanmiddag pas te gaan rijden. Ik maak in mijn eentje een wandeling langs de kust en vind een hip tentje met lekkere ontbijtjes…aah heerlijk! want we ontbijten altijd met cornflakes of dergelijk met melk, alleen de variant die ik het lekkerst vind was bijna leeg vanmorgen dus heb niet zo veel ontbeten. En moet ook toegeven dat ik van een broodje avocado met ei en champignons veel blijer word!
De auto neemt meer tijd dan gedacht en uiteindelijk rijden we pas na t avond eten weg. De auto is na gekeken en Louis heeft een lijst met dingen die niet goed meer zijn mee gekregen, maar er is niets gemaakt. Omdat er nu 6 mensen in Isaac’s auto moeten is er 1 stoel achter de achterbank open geklapt. Ik heb besluit dat plekje te nemen, het word gezien als de meest minst fijne plek in de auto maar ik denk dat ik d’r best lekker kan slapen omdat je wat kan draaien zonder bij je buurman op schoot te liggen. En dit klopt, ik lig schuin op de stoel een handdoek als deken en een kussen tegen alle spullen en slaap heerlijk!

Ik start de dag weer met een strandwandeling met zonsopgang, een duik in de zee en verse kokos! Wat een luxe!
Louis gaat met David en Disha zijn auto wegbrengen voor reparatie en het plan is om dan een auto te huren voor de rest van de trip. Ik ga met Isaac, Ben, Jeremy, Ruby en Cal naar een Waterval omgeving Townsville. Het is weer een mooie waterval en Ben, Ruby, Cal en ik klimmen en klauteren een heel stuk omhoog. Ik besluit een bepaalt punt niet verder meer te gaan want ben bang dat ik anders niet meer terug kan. Dus Ik blijf lekker rustig zitten op een steen, genieten van het uitzicht op de waterval tot Ben weer terug komt en dan klimmen we weer naar beneden. Het gaat makkelijker dan ik dacht, maar ik wel een fijn idee iemand bij je te hebben voor t geval dat.

Na een hoop heen en weer gepraat en gediscuteerd, is besloten dat er 3 achter blijven, omdat er nu nog geen huurauto is, en de rest vast doorrijd. Ik weet niet goed wat hier de logica van is maar met dit soort discussies meng ik me niet en volg ik gewoon. Op weg richting het zuiden! Het is weer een avond rit. Jeremy heeft een camping op internet gevonden maar die is nergens te vinden. Dan zien we een bordje langs de weg met de aanduiding camping. We volgen de pijl en bij de volgende kruising geen bord meer te vinden…. Dat is raar, weer naar de hoofd weg dan maar. We zien een nieuw bord maar ook deze lijd nergens heen…. Wat nu?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 35607

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: