Come on Lou, get us too Townsville!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu Come on Lou, get us too Townsville!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Joyce Hart - WaarBenJij.nu

Come on Lou, get us too Townsville!!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

29 Januari 2018 | Australië, Cairns

We zitten weer lang in de auto, hebben ergens een lunchstop en stoppen af en toe om te tanken maar dat is alles. We proberen vandaag zo dicht mogelijk bij Cairns te komen. Het begint al te schemeren en vanuit de auto kijk ik naar weer een prachtige zonsondergang. We moeten eigelijk zo wel ergens stoppen want het begint donker te worden en dat is niet handig met de tenten opzetten maar gelijkertijd willen we zo ver mogelijk komen zodat we morgen niet meer zo lang in die auto hoeven zitten. We stoppen op een plek die toch niet echt geschikt lijkt te zijn voor kamperen dus besluiten door te rijden naar de volgende plek, maar dan besluiten de mannen in onze auto, Louis zo ver en gek te krijgen om door te rijden. “Come on Louis, you can make it too Cairns. Come on Lou, you can do this! Come on Lou, I give you a big meal if jou get us to Townsville! Come on Lou!” Galmt er door de porto. Louise weigert eerst, Ik rij niet door, ik moet slapen. De mannen gaan door….Ruby stelt voor te stoppen om wat avond eten te maken en daarna door te rijden. Louis gaat uiteindelijk akkoord. Jeeeehheej!!! Wordt er geschreeuwd door de auto. De mannen gaan uit hun dak! Iedereen is de Outback zat dus hoe eerder we daar uit zijn hoe beter!
We stoppen voor wat eten en dan gaan Isaac en Ben, de twee energiekste mannen, bij Louis in de auto zitten om hem wakker te houden. Louis rijd een oude Landrover en toen vanmiddag Jeremy zou gaan rijden raakte die binnen twee meter al een botsing tegen een andere auto, dus Louis wil nu niemand anders meer laten zijden in zijn auto.
De auto waar ik in zit is nu een stuk rustiger, Cal rijd en David draait de muziek. Dit is niet echt up-tempo of herkenbaar genoeg voor mijn, dus ik red het niet meer om wakker te blijven en val in slaap.
We komen rond 2 uur nachts aan op een kampeerplek aan t strand, aan de rand van Townsville. We zetten zo zachtjes mogelijk onze tenten op en t duurt niet lang voor iedereen slaapt.

Ik word wakker, kijk op mijn telefoon, 5.56 uur zo als iedere morgen. Maar dit keer hoef ik niet te blijven liggen, omdat het regent of gek gemaakt word door vliegen. Ik kruip uit mijn tent. Iedereen slaap nog. Ik loop naar het strand, ik ben buidelijk niet de enige vroege vogel hier. Ohw….wat heerlijk! Een ochtend wandeling op t strand, wat kan ik hier van genieten. Als later de rest ook wakker is komt Ruby met gevonden kokosnoten aan. Mmm wat lekker! Wat voelen deze simpele dingen, op deze relaxte morge toch fijn :)

We zijn gister in Cairns aan gekomen. Hebben een grote luxe camping met met WiFi en ik moet bekennen dat ik dat toch wel erg fijn vind. Zo kan ik wat makkelijke contact hebben met ’t thuisfront, foto’s van telefoon naar laptop krijgen en natuurlijk mijn blogs posten!

We gaan watervallen bekijken vandaag, er zijn er heel veel in deze omgeving maar er zijn er 2 uitgekozen. Als we aankomen bij waterval 1 springt iedereen gelijk het water in. Ik kijk wat teleurgesteld om me heen… dit is geen waterval, dit is gewoon een stromende rivier waar je kan zwemen. Omdat ik niet kom om te zwemen maar om mooie natuur te zien, besluit ik op onderzoek uit te gaan. Ik vind een pad… waar zou die heen gaan? Ik wandel langs de rivier het is mooi hier, hoge bomen, veel groen, stroomend water en ik zie een hoop vlinders. Dan kom ik op een uitkijk-platvorm. Ja hoor daar is die dan, de waterval! Blij met mijn wandel besluit maak ik wat foto’s. Ik kan nog verder naar een platvorm verder op.
Als ik terug wandel ben ik in gedachten bij het telefoongesprek wat ik met Willemijn had vanmorgen en realiseer ik me dat ik mijn vrienden en familie best een beetje mis. Ik ben niet zo van ’t missen en eigelijk merk ik het meest van de tijd ook niet. Maar als het dan haar verhalen hoor of ze iets over een andere vriendin zegt, merk ik dat het me raakt. De gedachten hier aan zorgt voor tranen in mijn ogen, maar ik zie het als iets moois, het is fijn je soms even extra te beseffen wat voor mooie mensen je thuis om je heen heb en hoe veel die waard zijn. Als ik bij de rest kom gaan zei net de waterval bekijken.

Waterval 2 is het zwem gebied rotsachtiger en staan bordjes dat t gevaarlijk kan zijn om te zwemmen. Eerst kijken we wat voorzichtig, er is een man naar de overkant gezwommen. Als Louis besluit ook naar de overkant te zwemen volgen er steeds meer mensen. Uiteindelijk gaan we allemaal naar de ovenkant. Je springt van een ronds het water in en dan hart zwemmen om niet mee gesleurd te worden met de stroming, het gaat eigenlijk makkelijker dan gedacht. Je kan een stukje van de waterval gebruiken als glijbaan. Een echt tropisch zwemparadijs, is het zo!

  • 29 Januari 2018 - 11:43

    Sylvana ❤️:

    Fijn om het nog eens in alle rust na te lezen i.p.v. een haperende whatsappverbinding :-)!
    Leuk dat je ondanks de eerste teleurstelling uiteindelijk toch beloond werd met een mooie waterval!
    Ik mis jou ook lieve Joyce en wat hou ik veel van jou! Dat besef je net een beetje meer als iemand niet meer om de hoek woont.
    Geniet van een mooie dag en ik hoop je snel weer te spreken!
    Dikke kus voor jou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 35866

Voorgaande reizen:

27 December 2017 - 30 November -0001

Volg 't Hart!

Landen bezocht: